"Barcelona i València no volem ser més que ningú, però tampoc menys"

20/07/2017 17:34

Municipal. Aliança entre les dues capitals per exigir més inversió pel que fa a infraestructures en el Corredor Mediterrani i per establir un nou protocol de col·laboració estable en l’àmbit institucional, econòmic, social i cultural.

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i l’alcalde de València, Joan Ribó, han signat un manifest conjunt per exigir a l’Estat que es prioritzi la inversió en les infraestructures ferroviàries del Corredor Mediterrani. A més, es comprometen a col·laborar estretament per reforçar el reconeixement dels governs locals, i a elaborar una agenda d’assumptes comuns i intercanvi d’informació i bones pràctiques. És la primera cimera bilateral entre totes dues ciutats, fet que ambdós han definit com a 'anomalia que calia resoldre'.

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha assegurat: “Reclamem un canvi d’orientació radical en la política d’infraestructures. No volem ser més que ningú, però tampoc volem ser menys que ningú. Només reclamem equitat i racionalitat en el tracte. Reclamem sentit comú.”

El Manifest per l’Eix Mediterrani destaca com a actuacions urgents la substitució de la via única entre Vandellòs i Tarragona i la disponibilitat d’ample internacional des de Barcelona fins a Algeciras, a més de la connexió amb la xarxa dels ports de Barcelona, Tarragona, Castelló, Sagunt, València, Alacant i Algeciras, tant per a mercaderies com per a rodalies. L’estació de la Sagrera, a Barcelona, i la conversió de l’estació València Nord, a València, són dues més de les prioritats.

Agenda conjunta

Al marge de tenir una sola veu respecte del Corredor Mediterrani, la col·laboració entre totes dues ciutats es traduirà en la cerca de més reconeixement institucional per al municipalisme, i es treballarà en àmbits com el finançament, la participació en la gestió d’infraestructures estatals, la municipalització de serveis, el turisme, l’ocupació, l’habitatge o les polítiques socials. Es crearà una comissió conjunta de seguiment integrada per tres representants de cada ciutat, tant polítics com tècnics.

Compartiu aquest contingut