A cavall entre el 2017 i el 2018, Barcelona celebra l’Any del Comerç i la Cultura, i uneix així dues de les fortaleses de la nostra ciutat per oferir als ciutadans i les ciutadanes un programa divers d’activitats.

Cap de nosaltres no podria concebre Barcelona sense el comerç de proximitat, una identitat vinculada a la història i a la realitat dels barris, que aporta cohesió social i diversitat i que és alhora motor econòmic de la ciutat, ja que hi contribueix amb el 13,6% del PIB i el 14,5% de l’ocupació.

Tampoc no es podria concebre Barcelona sense la seva vessant cultural: la creació en general i els nostres teatres, llibreries, museus, biblioteques, sales de concerts o galeries. Sense cap mena de dubte, comerç i cultura formen part de la nostra identitat com a ciutat i com a societat. 

Per reforçar aquests vincles, i molt especialment per visualitzar-los i potenciar el comerç i la cultura de proximitat, l’Ajuntament de Barcelona i la Fundació Barcelona Comerç, amb la col·laboració de comerços, entitats i institucions culturals i del Consell Assessor, posa en marxa aquest primer Any del Comerç i la Cultura, que desplegarà un centenar d’activitats a diversos punts de la ciutat.

El mes de juny del 2017, amb la celebració de l’òpera o els concerts a la fresca als eixos comercials de Nou Barris i Maragall, ja vam tenir un tast del que serà aquest Any. Ara ens esperen altres activitats relacionades amb les disciplines artístiques, des de la música fins a les arts plàstiques, que, amb vocació de multiplicar els centres d’atenció a la ciutat, ens aproparan a projectes culturals i a comerços que cal descobrir. 

Amb aquestes línies, volem animar-vos a participar-hi, a esbrinar junts més coses sobre els nostres barris a través de la cultura i el comerç, a gaudir de la seva singularitat i a fer cultura.

 

Agustí Colom,  regidor de Turisme, Comerç i Mercats