Nosaltres

Som els gestors de més de cinquanta quilòmetres de documents en paper, de més de tres milions de fotografies i de milers de documents gràfics, audiovisuals, electrònics i sonors.

Som l’Arxiu Municipal de Barcelona i ens encarreguem de preservar el patrimoni documental de la nostra ciutat, assegurar-ne la conservació i difondre de manera activa aquest patrimoni mil·lenari.

Som un equip de professionals experts en la gestió, la conservació i la difusió dels documents d'arxiu. Ens ocupem d'organitzar, descriure, custodiar, difondre els documents i facilitar-hi l'accés, des del pergamí més antic fins als nous documents nascuts digitalment.

Treballem en xarxa distribuïts en centres especialitzats repartits per diferents indrets de la ciutat: 

Posem el coneixement del patrimoni barceloní al teu servei atenent, cada any, més de setanta mil usuaris de manera presencial i rebent centenars de milers de visites i consultes al web i a altres recursos en línia.

 

L'Arxiu Municipal, eina de l'Administració

En termes més tècnics, som els responsables de les funcions següents:

  • Establir els criteris de gestió documental de l'Ajuntament de Barcelona.
  • Promoure el dret d’accés als documents, com a garantia de la seguretat jurídica dels ciutadans, i de la mateixa Administració municipal.
  • Facilitar la transparència, la rendició de comptes a la ciutadania i la publicitat activa dels documents.