Impressió

Matriculació de vehicles

Array
Array
Array
Array
Array
Array
Array
Matriculació de vehicles
Període Barcelona Província Catalunya Espanya
2011 32.414 140.165 181.312 1.143.539
2012 28.454 122.387 158.190 968.368
2013 29.368 129.275 167.303 991.054
2014 33.687 155.912 199.535 1.188.980
2015 38.445 191.679 248.581 1.473.326
  
2016 42.917 209.443 270.823 1.632.135
1r.tr. 10.017 46.289 60.106 388.431
2n.tr 11.696 58.991 74.849 470.994
3r.tr. 10.559 49.751 65.506 370.635
4t.tr. 10.645 54.412 70.362 402.075
  
2017 42.867 216.093 279.987 1.748.561
1r.tr. 9.417 50.894 65.956 422.070
2n.tr. 12.114 60.200 77.052 499.411
3r.tr. 10.249 50.899 66.528 393.317
4t.tr. 11.087 54.100 70.451 433.763
2018
1r.tr. 11.395 50.823 67.019 467.010
abril 3.802 16.937 22.491 162.512
Font: Departament d'Estadística de l'Ajuntament de Barcelona i DGT.

Variació (%) Barcelona Província Catalunya Espanya
gn-ab.18/gn-ab.17 17,6 -0,2 2,1 11,8
2n.sm.17/2n.sm.16 0,6 0,8 0,8 7,0
2017/2016 -0,1 3,2 3,4 7,1
2016/2015 11,6 9,3 8,9 10,8

Durant el primer terç d’enguany la matriculació de vehicles nous a Barcelona ha crescut amb la intensitat que un any abans li havia mancat, mentre que a la resta de Catalunya les dades disponibles apunten a una clara estabilització. Una evolució que s’ha de considerar emmarcada en un progressiu retorn a la normalitat després d’un trienni 2014-2016 d’expansió incentivada.

Els més de quinze mil vehicles nous matriculats a Barcelona durant el primer quadrimestre d’enguany han situat el total anual per sobre de les quaranta cinc mil unitats, un volum que feia gairebé vuit anys que no s’assolia. És especialment remarcable la forta divergència observada entre l’intens increment que han registrat les matriculacions a la capital i l’estancament de la resta de Catalunya. Una divergència puntual que sembla que ja ha tocat sostre i que respon a factors que van més enllà de les diferents sensibilitats de la demanda de particulars i de les diferents estructures productives. Hi juga un paper important l’efecte seu social d’empreses de lloguer i renting i també la recuperació de les matriculacions dels vehicles de dues rodes, especialment dels ciclomotors.

L’anàlisi per tipologies de vehicles revela que l’augment del nombre de matriculacions registrades a Barcelona en el que va d’any en comparació amb el mateix període de 2017 respon a una tendència alcista liderada pels vehicles de dues rodes i de la que se’n mantenen al marge els vehicles per a usos comercials i industrials. En el cas de les motos i ciclomotors, el fort creixement d’enguany contrasta i fins a cert punt s’explica amb la negativa evolució de 2017. Si hom pren com a referència les xifres de començament de la crisi, tant les matriculacions de turismes com de motos voregen o ja han assolit la plena recuperació. No així els ciclomotors, sotmesos a canvis normatius i a la forta competència de la bicicleta en totes les seves modalitats. Igual que els vehicles comercials i d’ús industrial, imputable en part al persistent procés de deslocalització i transformació del teixit productiu de la ciutat.

Matriculació segons tipologia de vehicles
Període Turismes Motos Ciclomotors Resta
2011 17.220 11.102 1.157 2.935
2012 15.061 9.847 1.334 2.212
2013 16.140 10.158 770 2.300
2014 18.888 11.052 880 2.867
2015 22.100 11.881 808 3.656
  
2016 24.912 13.146 1.056 3.803
1r.tr. 6.034 2.829 304 850
2n.tr. 6.775 3.573 305 1.043
3r.tr. 6.032 3.426 216 885
4t.tr. 6.071 3.318 231 1.025
  
2017 26.081 12.160 933 3.693
1r.tr. 5.865 2.403 150 999
2n.tr. 7.302 3.545 209 1.058
3r.tr. 6.098 3.110 269 772
4t.tr. 6.816 3.102 305 864
2018
1r.tr. 6.648 3.058 745 944
abril 2.124 1.273 72 333
Font: Departament d'Estadística de l'Ajuntament de Barcelona.

Variació (%) Turismes Motos Ciclomotors Resta
gn-ab.18/gn-ab.17 9,6 26,5 289,0 -0,7
2n.sm.17/2n.sm.16 6,7 -7,9 28,4 -14,3
2017/2016 4,7 -7,5 -11,6 -2,9
2016/2015 12,7 10,6 30,7 4,0

NECESARIO PARA IMPRIMIR FIELDCOLECTIONS EN TABLA HTML