Impressió

Trànsit de passatgers per origen i destinació

Array
Array
Array
Array
Array
Trànsit de passatgers segons país d'origen o destinació dels vols (2016)
____________________ Nombre de
passatgers
%
interanual
% sobre
el total
Espanya 11.816.323 11,4 26,8
Regne Unit 4.866.963 17,3 11,0
Itàlia 4.081.599 8,7 9,2
Alemanya 3.889.145 11,1 8,8
França 3.527.575 5,1 8,0
Suïssa 1.627.828 11,5 3,7
Holanda 1.617.357 12,3 3,7
Portugal 1.075.253 11,6 2,4
Bèlgica 979.232 0,5 2,2
Estats Units 902.835 17,1 2,0
Federació Russa 901.451 3,7 2,0
Irlanda 585.394 19,8 1,3
Turquia 580.546 9,7 1,3
Marroc 572.739 14,1 1,3
Emirats Àrabs Units 532.661 20,7 1,2
Dinamarca 515.881 20,0 1,2
Suècia 479.686 4,3 1,1
Polònia 440.120 13,2 1,0
Àustria 428.297 -0,9 1,0
Israel 398.805 4,5 0,9
Resta de països 4.335.003 13,8 9,8
    
Total 44.154.693 11,2 100,0

Passatgers de l'aeroport de Barcelona segons aeroport d'origen o destinació dels vols (2016)
Aeroports
 espanyols
Nombre de passatgers Aeroports
internacionals
Nombre de passatgers
Ciutat-aeroport Ciutat-aeroport
Madrid/Barajas 2.330.293 Londres/Gatwick 1.363.039
Palma de Mallorca 1.773.997 Roma/Fiumicino 1.319.525
Eivissa 1.020.383 Amsterdam/Schiphol 1.308.393
Sevilla 882.207 París/Charles de Gaulle 1.268.667
Menorca 720.492 París/Orly 1.018.086
Màlaga 594.362 Frankfurt Internacional 1.017.268
Bilibao 575.826 Brussel·les 893.860
Tenerife Nord 499.920 Munich 775.708
Gran Canària 409.706 Londres/Heathrow 745.996
Santiago 407.792 Lisboa 695.907
FGL Granada-Jaén 344.743 Milan/Malpensa 686.543
Alacant-Elx 339.230 Zurich 646.459
Resta aeroports espanyols 1.917.372 Resta aeroports internacionals 20.598.919
Total 11.816.323 Total 32.338.370

El fort creixement del trànsit de passatgers per l’aeroport durant 2016 s’ha recolzat en augments generalitzats dels fluxos mantinguts amb la majoria dels principals països emissors o receptors. El fort creixement del trànsit interior explica que gairebé el 27% del total de passatgers de l’aeroport hagi tingut com a origen o destinació un altre aeroport espanyol.

El trànsit de passatgers per l’aeroport de la ciutat durant 2016 ha accentuat la tendència expansiva represa tímidament a final de 2013 i ho ha pogut fer gràcies al fort creixement que ha registrat el trànsit interior. Enrere queda la contracció d’aquest segment del tràfic aeri, imputable tant a la crisi com a la competència de l’AVE, especialment en el trajecte amb Madrid. El tomb que darrerament ha fet la conjuntura econòmica i el mercat laboral espanyol juntament amb la rebaixa de les tarifes aèries derivada de l’abaratiment del petroli, a més de l’interès que desperta Barcelona com a destinació turística també a la resta d’Espanya, explica que aquest segment del tràfic aeri hagi tancat el darrer any registrat taxes de creixement de dos dígits, similars a les del tràfic internacional.

Els fluxos de viatgers amb la resta d’aeroports de la UE, que suposen més de la meitat del tràfic total de l’aeroport de Barcelona, han registrat un augment del 10,5% durant el darrer any. Una variació en la línia del bienni anterior que implica un creixement acumulat de l’ordre del 33% en el darrer trienni. És un augment molt rellevant que previsiblement ha tocat sostre perquè alguns dels factors que l’han impulsat estan perdent força i altres juguen a la contra. És el cas del preu del petroli, que s’ha començat a recuperar, o la desacceleració del creixement econòmic que es preveu per enguany a Espanya i especialment al Regne Unit, principal emissor/receptor de passatgers des de Barcelona.
 
Anant al detall dels resultats referits al conjunt de 2016, dels deu països –sense comptar Espanya- amb un pes relatiu del trànsit de passatgers a l’aeroport de Barcelona per sobre o a l’entorn del dos per cent només un, Bèlgica, i per raons prou conegudes i lamentables, no supera amb suficiència el volum de passatgers de 2015. Dels altres nou, només un no és europeu, Estats Units, i juntament amb el Regne Unit, és el que registra el creixement interanual més elevat en termes relatius. Remarcar, d’altra banda, que els fluxos amb la Federació Russa tornen a augmentar.

En el grup dels nou restants països considerats –entre gairebé 400.000 i 600.000 passatgers anuals- s’inclouen els que mostren un dinamisme més accentuat amb creixements de l’ordre del vint per cent en tres d’ells: Irlanda, Dinamarca i Emirats Àrabs Units. També inclou l’únic dels vint, Àustria, que registra un lleu retrocés. Un cas a seguir serà el de Turquia, que darrerament creixia per sobre de la mitjana i que la creixent sensació d’inseguretat li han fet perdre atractiu, si més no puntualment. De la mateixa manera que els conflictes laborals i els atemptats terroristes han relegat el principal aeroport parisenc de la segona a la quarta posició en la classificació d’aeroports internacionals en funció dels fluxos de passatgers amb Barcelona.

NECESARIO PARA IMPRIMIR FIELDCOLECTIONS EN TABLA HTML