Impressió

Trànsit de passatgers per origen i destinació

Passatgers per l'aeroport segons país i aeroport d'origen o destinació dels vols (1r.sm.2018)
País Passatgers %
interanual
% sobre el total Aeroport Passatgers %
interanual
% sobre el total
Espanya 6.515.703 6,8 27,7 Madrid/Barajas 1.286.553 5,9 5,5
Regne Unit 2.335.278 -4,4 9,9 Palma de Mallorca 974.699 6,2 4,1
Itàlia 2.146.643 6,5 9,1 Londres/Gatwick 732.483 2,3 3,1
França 1.849.304 1,7 7,9 Amsterdam/Schiphol 696.003 6,1 3,0
Alemanya 1.834.348 -2,2 7,8 Roma/Fiumicino 630.166 4,0 2,7
Holanda 820.130 1,0 3,5 París/Charles de Gaulle 620.699 -4,3 2,6
Suïssa 793.975 0,4 3,4 París/Orly 607.946 6,1 2,6
Estats Units 705.426 54,7 3,0 Eivissa 508.717 13,0 2,2
Portugal 702.108 12,2 3,0 Sevilla 495.789 5,7 2,1
Bèlgica 542.953 7,5 2,3 Frankfurt Internacional 484.760 6,5 2,1
Federació Russa 497.640 15,6 2,1 Brussel·les 454.058 2,3 1,9
Marroc 322.639 13,6 1,4 Lisboa 419.539 5,6 1,8
Irlanda 288.402 -0,7 1,2 Milan/Malpensa 414.563 9,0 1,8
Turquia 286.439 6,9 1,2 Munich 413.020 1,8 1,8
Polònia 261.756 25,4 1,1 Màlaga 382.686 18,3 1,6
Emirats Àrarb Units 260.432 0,7 1,1 Londres/Heathrow 368.197 12,6 1,6
Dinamarca 258.810 2,9 1,1 Bilbao 339.597 -14,1 1,4
Suècia 251.781 -0,1 1,1 Menorca 318.186 8,7 1,4
Romania 207.085 5,4 0,9 Zurich 313.433 0,2 1,3
Resta de països 2.647.305 21,4 11,3 Resta aeroports 13.067.063 8,0 55,5
 
Total 23.528.157 6,5 100,0 Total 23.528.157 6,5 100,0
Font: Aena i elaboració pròpia.

Array
Array
Array
Array

L’augment del trànsit de passatgers per l’aeroport durant la primera meitat de 2018 ha seguit l’estela d’un any abans i s’ha recolzat bàsicament en augments extraordinaris dels fluxos de països que ocupen una segona posició com a emissors/receptors de viatgers.

La tendència fortament expansiva que ha registrat el trànsit de passatgers durant els darrers dos anys i mig ha requerit, a més del fort impuls del trànsit internacional, el revifament del domèstic. Enrere queda la contracció d’aquest segment del tràfic aeri, imputable tant a la crisi com a la competència de l’AVE, especialment en el trajecte entre Barcelona i Madrid. El tomb que els darrers anys ha fet la conjuntura econòmica i el mercat laboral espanyol juntament amb la rebaixa de les tarifes aèries derivada de l’augment de l’oferta de vols i destinacions, a més de l’interès que desperta Barcelona com a destinació turística també a la resta d’Espanya, explica que el tràfic interior hagi tancat els darrers dos anys i mig registrant taxes de creixement similars o més elevades en termes relatius que les del tràfic amb la resta de països comunitaris.

Els fluxos de viatgers amb la resta d’aeroports de la UE, que suposen més de la meitat del tràfic total de l’aeroport de Barcelona, han augmentat a un ritme de només el 3,5% durant la primera meitat d’enguany. Una variació sensiblement més baixa que el deu per cent de mitjana anual del quadrienni anterior. És un segment que ja ha assolit un pes relatiu rellevant sobre el total i que el seu marge de creixement, a mesura que s’esvaeixin els factors extraordinaris que l’han afavorit, sembla relativament reduït. En un moment en què els viatgers han interioritzat l’amenaça terrorista com un risc latent en un nombre creixent de destinacions, Barcelona i Catalunya han perdut una part dels avantatges que aquests darrers anys les havien convertit en destinacions turístiques especialment atractives per la resta d’europeus.

Anant al detall dels resultats del primer semestre de 2018, dels deu països –sense comptar Espanya- amb un pes relatiu del trànsit de passatgers a l’aeroport de Barcelona per sobre del dos per cent, la meitat superen àmpliament el volum de passatgers d’un any abans. Es redueixen els fluxos amb el Regne Unit i Alemanya i s’estanquen els de França, Holanda i Suïssa. A l’altre extrem, guanyant quota de mercat amb taxes de creixement de dos dígits, apareixen, per raons diverses, els Estats Units, la Federació Russa, Portugal, Marroc i Polònia.

NECESARIO PARA IMPRIMIR FIELDCOLECTIONS EN TABLA HTML