Impressió

Trànsit dels aeroports espanyols

Trànsit de passatgers, tràfic de mercaderies i operacions als principals aeroports espanyols (1r.sm.2018)
_____________________ Passatgers Mercaderies Avions
Aeroports Total Variació interanual Internac./
total
Regular/ total Total Variació interanual Total Variació interanual
(milers) (%) (%) (%) (tones) (%) (%)
Madrid Barajas 27.472 8,2 72,0 99,2 249.481 12,3 198.375 5,0
Barcelona 23.528 6,5 72,3 98,7 81.167 12,7 160.127 4,3
Palma de Mallorca 11.882 4,5 72,5 89,9 5.042 3,2 92.406 4,7
Màlaga 8.659 3,1 85,4 96,0 1.177 -10,3 64.760 3,7
Gran Canària 6.648 6,1 60,2 81,1 9.258 5,2 64.447 13,8
Alacant 6.320 2,0 88,5 96,4 2.004 -42,1 44.166 -0,2
Tenerife Sud 5.394 -2,7 92,6 81,2 1.210 -10,7 33.740 -4,0
València 3.573 20,1 72,4 99,0 7.188 5,6 36.191 15,9
Lanzarote 3.525 1,2 71,4 86,1 784 -12,3 29.617 5,6
Eivissa 3.131 7,8 54,4 93,5 777 -5,9 30.510 6,1
Sevilla 3.065 26,9 49,4 98,6 7.035 58,6 27.969 21,3
Fuerteventura 2.971 4,4 76,6 85,2 419 -13,4 25.255 12,4
Tenerife Nord 2.583 22,4 3,1 99,5 6.376 -7,5 35.130 26,6
Bilbao 2.543 9,2 41,4 98,4 555 -60,1 23.959 3,0
Santiago 1.299 5,0 24,0 82,3 1.515 20,1 10.447 1,7
Total Espanya 121.068 6,8 68,6 94,4 481.761 13,4 1.073.112 6,1

Array
Array

El sistema aeroportuari espanyol ha tancat el primer semestre de 2018 amb gairebé 1,1 milions d’operacions d’enlairament i aterratge i donant servei a 121 milions de viatgers, un 6,1% i un 6,8% més, respectivament, que un any abans.

El fort creixement que ha registrat el sistema aeroportuari espanyol durant el darrer any i mig dóna continuïtat al canvi de tendència encetat a mitjans de la dècada. Una tendència expansiva generalitzada a la totalitat dels quinze primers aeroports per nombre de passatgers. El creixement més intens en termes absoluts el protagonitzen els dos aeroports més importants del país, els de Madrid i Barcelona, que en conjunt guanyen poc més d’una tercera part de l’augment total del sistema aeroportuari. Els augments més intensos en termes relatius corresponen a aeroports mitjans com ara València, Sevilla i Tenerife Nord.

El nombre d’operacions d’enlairament i aterratge continua “remuntant el vol” amb un ampli ventall d’intensitats que van del descens de Tenerife Sud i l’estancament d’Alacant a creixements de més del vint per cent de Sevilla i Tenerife Nord. La millora de la conjuntura econòmica i la possibilitat d’accedir a finançament en condicions excepcionals han esperonat la demanda i han contribuït a reforçar algunes rutes internes i obrir-ne de noves.

Pel que fa al tràfic de mercaderia, l’augment del total no implica una variació en el mateix sentit a la major part dels aeroports. Amb l’excepció de Madrid i Barcelona, que en conjunt acaparen dues terceres parts del tràfic total de mercaderies per via aèria a Espanya, s’observen tantes variacions positives com negatives. La majoria, poc rellevants en termes absoluts.

NECESARIO PARA IMPRIMIR FIELDCOLECTIONS EN TABLA HTML