El comerç pakistanès al Raval

dimecres, 19 juliol, 2017 - 09:14

Comerç. Es presenta un estudi que fa una diagnosi exhaustiva sobre l'activitat comercial de la comunitat pakistanesa i en desmunta estereotips.

El dimarts 25 de juliol a les 14 h, el Casal de Barri Folch i Torres (c. Reina Amàlia, 31) acollirà la presentació del resultat de l’anàlisi realitzada sobre el comerç pakistanès, que l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa han dut a terme en el marc del Pla de Desenvolupament Econòmic de Ciutat Vella.

El treball té com a objectiu afavorir el coneixement de la comunitat i contrarestar els rumors que han aparegut en els últims anys, a causa del creixement de comerços d’aquesta comunitat. La metodologia utilitzada s’ha basat en una enquesta feta als negocis, recollint dades de 100 establiments i realitzant entrevistes a informants clau, a empresaris, a treballadors i a dones pakistaneses. L’estudi fa una contextualització de la comunitat pakistanesa a Barcelona i al barri del Raval, fixant-se en les causes de la diàspora i en les seves característiques demogràfiques, remarcant l’organització comunitària, els patrons d’incorporació laboral i l’arribada de les dones pakistaneses a Barcelona.

L’estudi realitza una radiografia dels comerços i aporta dades sobre la seva antiguitat, la clientela, els proveïdors, i les formes jurídiques dels negocis i el règim de tinença dels locals. També ens informa del perfil de treballadors i empresaris, pel que fa a temps de residència, orígens i barri de residència.

Finalment l’estudi fa una sèrie de recomanacions i propostes per potenciar el comerç de proximitat i el teixit associatiu comercial amb l’objectiu de promoure la implicació del col·lectiu pakistanès al territori. Aquestes propostes pretenen afavorir la inclusió del col·lectiu en el teixit comercial del barri, tant en l’àmbit de la promoció econòmica i el foment de l’associacionisme comercial com d’acció comunitària.

Per tal de potenciar el comerç de proximitat i el teixit associatiu comercial, es proposa oferir informació i assessorament, incloure la diversitat en l’organtizació i comunicació de les associacions, generar espais de trobada i networking, treballar l’estratègia anti-rumors i positivitzar la imatge dels negocis.