‘B de Barcelona’ manté l’aposta per la innovació i la qualitat que li van fer guanyar el premi ‘Barcelona Comerç’

Quan

7/7/2017

A la Maite Guillem, propietària de la botiga d’objectes i souvenirs barcelonins ‘B de Barcelona’ a l’avinguda Gaudí, la van animar els seus companys de l’associació de comerciants a presentar la seva candidatura als premis “Comerç de Barcelona” del 2016. I va guanyar. El jurat va triar el seu establiment en la categoria “premi a la iniciativa comercial innovadora de l’any”. Com en el cas de ‘B de Barcelona’, tots els comerciants barcelonins que ho desitgin estan convidats a presentar la seva candidatura a l’edició del premi d’aquest any. El termini per fer la inscripció finalitza el pròxim 14 de juliol.

Amb només dos anys de vida com a comerç, el premi va significar per a la Maite un suport al seu esforç. Amb el seu treball i experiència al despatx d’arquitectura i disseny de Juli Capella, un dia va decidir llançar-se a la piscina del comerç i vendre objectes de record i de disseny.

L’empenta d’aquesta jove comerciant la va dur a contactar amb dissenyadors industrials, arquitectes, pintors, joiers, artesans i maquetistes. D’aquests encontres van sorgir peces d’inspiració genuïnament barcelonina, com subratlla la Maite, que volia allunyar-se de tot allò que no tingués cap relació amb Barcelona i dels clàssics gadgets passats de moda. I el que ven, a més, està fet a Barcelona. D’aquesta manera, visitants i veïns barcelonins –que també són clients seus- tenen un comerç que ofereix peces fetes “amb molta cura” com un record del pas per la ciutat o d’objectes de disseny que respiren Barcelona per totes bandes. 

“B de Barcelona” va trencar amb molts estereotips d’objectes souvenirs. I tot el que es pot trobar a la botiga és just el producte de l’aposta per la innovació. El que s’hi ven no es troba en l’oferta d’establiments d’arreu del món orientats als visitants.

Als aparadors i a les prestatgeries d’aquesta petita botiga de 16 metres quadrats es poden adquirir peces de bijuteria elaborades amb materials reciclats, per exemple, el guarniment d’un moble esdevé part principal d’un penjoll. Una segona vida per a molts objectes. Amb bon gust. Amb creativitat. Maquetes de cartró d’icones modernistes, el conegut panot de flor de Puig i Cadafalch present a moltes de les voreres barcelonines, ceràmic o com a espelma, rajoles hidràuliques modernistes recuperades per arquitectes i que, bé serveixen com a element decoratiu amb format d’un petit quadre, bé com un tamboret, quadres pintats per diversos artistes, “vela-tapes”, que són espelmes amb aromes a olives farcides, pa amb tomàquet o truita de patates... I és també el lloc on es poden adquirir les motxilles antirobatori urbanites.com, de fabricació local, com molts dels objectes que es poden comprar a la botiga, situada en l’eix Gaudí, en la ruta modernista més visitada a Barcelona i ara una icona del shopping turístic. Una oferta diferent i de qualitat.

Com que el premi s’acompanya d’assessoraments tècnics al comerciant, la Maite va triar les especialitats de màrqueting digital i xarxes socials, junt amb accions d’Innovació empresarial. Present a Facebook i a Instagram, va aprofitar els ensenyaments per millorar en la comunicació i posicionament digital.

Avui, ‘B de Barcelona’ continua obrint-se camí amb la venda a la botiga i també on line, amb el manteniment de l’esperit amb què es va fundar. Els 14 productes inicials a la venda s’han ampliat fins a arribar a 45. I a mesura que s’obre camí rep altres suports, per exemple de guies com l’Essentiel, que inclouen la botiga com un lloc on trobar objectes de qualitat i de disseny amb (autèntica) connexió barcelonina. Això, i amb la dedicació al treball amb la resta dels seus companys de l’associació de comerciants de l’avinguda Gaudí per mantenir el teixit comercial local. 

Botiga B de Barcelona
Botiga B de Barcelona
Botiga B de Barcelona
Botiga B de Barcelona
Botiga B de Barcelona