Colors per a totes les mirades

Quan

12/12/2017

  • La firma catalana fabricant d’ulleres “Etnia Barcelona”, va obtenir el premi Comerç Barcelona 2017 en innovació per les seves accions en el punt de venda i i un concepte de retail únic.

És un negoci amb vocació internacional, una botiga i també un espai de sensacions. Amb l’experiència que proposa Etnia Barcelona als seus clients, amb una immersió en el món dels colors, el disseny i la qualitat dels materials, la firma catalana fabricant d’ulleres va guanyar recentment el premi Comerç Barcelona al comerç innovador per les seves accions en el punt de venda i per la projecció dels valors de la marca amb el concepte de retail únic.

Color, qualitat, cultura. Són els tres pilars bàsics de projecció del negoci, explica la seva directora de Retail, Carolina Fernández. Claus per a la rellevància de les accions de la marca amb els clients, reforçades amb altres idees que fan de les ulleres un objecte que depassa les necessitats per a una visió òptima i les posicionen de ple en el camp de la moda. Ulleres per a qualsevol moment del dia.

“A Etnia Barcelona, som experts en el color”, apunta Carolina. De fet, la botiga de Espaseria 1-3, al Born, ja és tota una declaració d’intencions a la que contribueix el valor que aporta la rehabilitació de l’edifici modernista en què té la seu la companyia. Per exemple, els clients poden experimentar a través d’una tablet als aparadors sobre el cromatisme i les qualitats de les lents, d’alta definició que realcen els colors, polaritzades i fotocromàtiques, que ajuden a relaxar els ulls.

Col·laboració amb artistes

I just abans de submergir-se entre dissenys i colors, amb l’embolcall d’un aroma propi a la botiga, que vol fer recordar tothom el del cotó del qual provenen els acetats de les muntures, es pot fer un recorregut per les activitats de la marca, amb els artistes amb els que s’ha establert una col·laboració, com ara els fotògrafs Nobuyoshi Araki i Steve McCurry, i les iniciatives inspirades en l’obra d’artistes com Yves Klein –art conceptual- i Jean Michel Basquiat –“street art”- i dels quals han sorgit col·leccions pròpies.

Les ulleres de la marca juguen també amb els noms de ciutats d’arreu del món, sense oblidar els dissenys “Vintage”. N’hi ha que s’han dissenyat amb una estructura molt flexible per evitar que es trenquin. Tot disposat perquè cadascú pugui personalitzar les seves ulleres. 

Posicionament en el mercat 

Etnia Barcelona va néixer el 2003 i des d’aleshores ha aconseguit que les seves ulleres es puguin comprar en 7.000 establiments d’arreu del món en els quals la marca barcelonina s’ha fet un espai als aparadors al costat de les altres grans marques. El que va facilitar la seva expansió internacional, segons explica la seva directora de retail, és la introducció el 2011 dels models d’ulleres de sol, tot aconseguint un bon posicionament en el mercat internacional. 

Però la història d’Etnia va començar molts anys enrere. De fet, l’actual companyia la dirigeix la tercera generació d’òptics barcelonins. Tot va arrancar amb Fulgencio Ramo, qui als anys vint treballava en un taller d’una fàbrica d’ulleres de sol de Barcelona. Amb el temps, i amb l’ajuda de la seva família va aconseguir crear als anys 50 un taller propi al barri del Poblesec de Barcelona. El net de Fulgencio, David Pellicer, va continuar el negoci familiar amb noves idees que van permetre crear finalment la marca Etnia Barcelona a principis del segle XXI.

David Pellicer va posar les bases d’un model de negoci que ha aconseguit l’expansió internacional. Amb la decisió d’obrir la botiga que és vaixell insígnia de la firma a Barcelona, fa de l’atenció al client un estendard de qualitat. En termes de  màrqueting, a més de la rellevància, junt amb les relacions amb els clients per aconseguir la seva fidelització i els preus que s’ofereixen, el conjunt de decisions preses ha fet possible el reconeixement i acceptació dels usuaris.

La interacció directa amb el client final és on s’hi posen els esforços, amb les accions i l’experiència que s’ofereix a la botiga del Born. Com subratlla Carolina Fernández, amb unes ulleres, el client “les ha de tocar, provar, jugar”, i a la botiga “que se senti com a casa”. 

L’acció social 

La marca catalana va emprendre també el seu projecte social amb la creació d’una Fundació (Etnia Barcelona Foundation) que té com a objectiu proporcionar l’atenció òptica i l’assistència a famílies en situació de vulnerabilitat. A través de la iniciativa “Et mirem als ulls”, ha fet possible, tant a la ciutat de Barcelona com al Senegal, on hi col·labora en un programa de salut ocular, que moltes persones –nens sobretot- puguin tenir unes ulleres i una millor visió.

Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades
Colors per a totes les mirades

Enllaços i materials relacionats