Drogueria Barcelona prepara el salt a l’’e-commerce’ amb els cursos “Obert al Futur”

Quan

14/9/2017

El Marcel Simó, que és la tercera generació al front de la botiga “Drogueria Barcelona” de Sant Andreu, és un dels comerciants més participatius en els cursos de formació per a l’aprenentatge de l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació aplicades al comerç i que organitza la Direcció de Comerç de l’Ajuntament amb la col·laboració de l’agència Barcelona Activa. 
 
A part de tenir iniciativa pròpia per millorar en l’entorn digital, pren part en el màxim de cursos que s’organitzen en el marc del programa “Obert al Futur”, que té com a objectiu millorar les competències professionals i digitals per al comerç i els serveis de proximitat, i que actualment té obertes les  places d’inscripció per als nous cursos. Consulteu l’oferta formativa d'"Obert al Futur".
 
El Marcel assisteix tant a les classes que es fan al Cibernàrium de Nou Barris com a les de la seu de Barcelona Activa, a més dels tallers que tenen lloc bé a les mateixes seus dels districtes de Nou Barris i de Sant Andreu, bé a la Biblioteca de Nou Barris o a l’Ateneu Armonia (Can Fabra), una iniciativa amb la que es vol afavorir la participació dels comerciants tot fent activitats a prop dels seus establiments.
 
L’objectiu del Marcel és que el seu comerç sigui conegut en l’àmbit digital (i també, de retruc al seu barri). Ja és actiu a Google My Business i, per tant, el popular cercador ha posat el seu negoci en el mapa de Barcelona.
 
Actualment, està immers a aprendre tot el necessari per fer el pas a la venda on line. Això és: l’e-commerce. Aquest mateix mes de setembre té previst assistir al curs sobre les funcionalitats de la xarxa social de vídeos Youtube i el pròxim mes està inscrit a les activitats “Com atreure clients des del mòbil” i “Gestiona la teva web i blog”. I és que ja ha passat pels cursos formatius sobre l’ús de Facebook, Twitter i Instagram. Va començar des de zero, amb el més bàsic en la navegació per Internet.
 
Després d’informatitzar la seva botiga l’any 1998, la gestió del seu negoci va fer un tomb radical, empès també per una de les crisis més fortes que ha patit el sector de la drogueria i la perfumeria, amb un fort creixement de competidors per l’aparició de grans i petites cadenes arreu de la ciutat. Però aquest emprenedor, lluny de quedar-se darrere del taulell, va decidir mirar el cantó positiu de tot i es va inscriure a les activitats que ofereix Barcelona Activa. Les va descobrir gràcies a un fulletó informatiu que va agafar dels taulells d’una Oficina d’Atenció al Ciutadà del districte tot aprofitant que anava a resoldre un tràmit administratiu.
 
Actualment, alguns dels cursos del programa “Obert al Futur” s’imparteixen en les seus dels districtes i a biblioteques, en horaris adaptats a les disponibilitats de molts comerciants, per exemple de 14 a 17 hores. D’aquesta manera pot atendre el seu negoci matins i tardes i inverteix el migdia en l’aprenentatge. La única pega que li veu als cursos és que en la seva opinió concentren teoria i pràctica en una sola sessió i li agradaria que en algunes temàtiques, com ara l’ús de les xarxes socials aplicades a la promoció del petit comerç, tinguessin almenys una altra sessió de continuïtat. Així que davant del que va considerar un problema, va trobar una solució: repeteix alguns dels cursos en què ha participat i planteja els dubtes que s’ha trobat anteriorment. Home pràctic i resolutiu i vell conegut per part dels tutors que imparteixen les classes davant la seva excel·lent motivació.
 
L’aprenentatge el va dur a crear la seva pròpia pàgina web amb un domini que ja el voldrien moltes empreses: drogueriabarcelona.com. El web el va construir, amb ajuda de professionals, amb la plataforma wordpress, tot adaptant-lo a les seves necessitats i mentre continua estudiant com treure-li el màxim de profit. Hi va obrir el seu blog i un perfil propi a les xarxes socials de Facebook, Twitter, Instagram i Youtube (de moment no hi té cap vídeo, ja que rumia quin i com ha de ser el primer que publiqui). Mentre aprèn sobre l’e-commerce i els complements que ha d’instal·lar al seu web per vendre on line, ven a través d’eBay i distribueix als seus clients amb el servei ofert per Correus. 
 
A la botiga “Drogueria Barcelona”, coneguda al barri com ”La reforma”, el Marcel té absolutament de tot, tant d’adrogueria –també productes químics- com de  perfumeria, i entre els quals alguns de descatalogats que només té ell i també de marques que costa de trobar arreu. En diu “vintage” i són productes de tota la vida que en algunes botigues ja fa temps que van desaparèixer de les prestatgeries, tot i que de moment continuen tenint el seu públic. “La Reforma” deu el seu nom a una actuació urbanística que es va fer ja fa dècades al carrer Gran de Sant Andreu, on hi havia la primera botiga. El pas dels anys i sobretot la transformació del sector el va dur a convertir el magatzem del carrer Sant Mateu, a tocar del carrer Gran, en la botiga. No és –en Marcel ho reconeix- el millor lloc per fer visible un establiment- però just per això es va posar mans a l’obra en el món digital. 
 
Drogueria Barcelona prepara el salt a l’’e-commerce’ amb els cursos “Obert al Futur”
Drogueria Barcelona prepara el salt a l’’e-commerce’ amb els cursos “Obert al Futur”
Drogueria Barcelona prepara el salt a l’’e-commerce’ amb els cursos “Obert al Futur”
Drogueria Barcelona prepara el salt a l’’e-commerce’ amb els cursos “Obert al Futur”
Drogueria Barcelona prepara el salt a l’’e-commerce’ amb els cursos “Obert al Futur”