“El comerç de Barcelona sona bé”: arranca la campanya de promoció del petit comerç a BCN

Quan

27/11/2017

“El comerç de Barcelona sona bé”. Aquest és el lema de la campanya que avui es posa en marxa per part de l’Ajuntament de Barcelona en suport i per a la promoció del comerç de proximitat. És una iniciativa en què se subratlla el benefici econòmic i social que representa fer les compres als comerços de proximitat, a cada barri, i amb la idea de generar un consum més responsable i sostenible. Els mateixos comerciants en són, amb les seves històries particulars, els autèntics protagonistes.

Tot el comerç fa ciutat, i amb detall, fan barri. El comerç de proximitat es considera la base d’un model barceloní que a més de generar riquesa econòmica per la seva pròpia activitat també és un element de cohesió social. Comerços i mercats estableixen lligams amb la comunitat, ja que creen espais de relació social. 

La campanya té en compte aquests fets i els explica des de la perspectiva dels botiguers i paradistes en la seva feina diària i de relació amb el públic, amb els seus clients. I a més, per identificar el ritme que aporta el comerç de proximitat, s’ha ideat una rumba dedicada a les històries del petit comerç. Un homenatge als comerciants que, amb la seva feina, contribueixen a fer possible la ciutat que desitgem. També es vol difondre un missatge de normalitat sobretot en la primera fase de la campanya, ara al novembre, als espais centrals de la ciutat -Ciutat Vella i l’Eixample-, arran de l’atemptat del passat 17 d’agost.

Les històries que es difondran van lligades a diferents valors i a experiències relacionades amb el comerç. Així, per exemple, sorgeixen d’iniciatives en què participen els comerciants, com el projecte “Radars” o els “Camins escolars”, en el que els botiguers estableixen relació amb la gent gran i amb els escolars en el seu dia a dia, el propi relleu generacional que es produeix en aquest sector comercial, o a partir de les idees innovadores que s’hi apliquen, per exemple la digitalització i l’ús de les noves tecnologies. 

Unes breus càpsules de vídeo contenen el relat de l’experiència dels comerciants des dels seus establiments mitjançant el so dels mateixos comerços i una veu en off que narra cada història. La música de la rumba hi exerceix un paper important.

La campanya té un reflex amb publicitat en exteriors, premsa, falques radiofòniques, accions a les xarxes socials i esdeveniments organitzats als barris, en què la música, i en concret la de la rumba, es podrà sentir en directe a càrrec d’un grup de músics que es desplaçarà arreu de la ciutat. També s’han produït unes bosses amb el lema de la campanya, que els establiments regalaran als seus clients a partir de les compres fetes. “El comerç de Barcelona sona bé” arrenca aquest mes de novembre i tindrà una durada d’un any.