Els alumnes d’Elisava assumeixen un repte per promoure el comerç emblemàtic i intercultural

Quan

16/01/2018

La direcció de Comerç de l’Ajuntament de Barcelona ha plantejat a l’Escola universitària Elisava de Disseny i Enginyeria una proposta perquè els alumnes elaborin propostes per promoure el comerç intergeneracional i intercultural en el marc del projecte europeu Decoding European Creative Skills que es desenvolupa a Barcelona durant aquesta setmana. Es tracta d’un repte o desafiament creatiu plantejat als estudiants al voltant del comerç barceloní.

Elisava lidera aquest projecte amb la participació de la Universitat Tècnica d’Eindhoven (Technische Universiteit Eindhoven) i la Universitat de Ciències aplicades de Salzburg (Fachhochschule Salzburg University of Applied Sciences).  La direcció de Comerç i l’escola Elisava van acordar realitzar aquesta experiència mitjançant un conveni de col·laboració.

Durant cinc dies, estudiants d’Elisava, distribuïts en diversos equips, analitzaran les dues propostes fetes per la direcció de Comerç que tenen l’objectiu de preservar i promoure el comerç emblemàtic barceloní i l’intercultural. Els alumnes treballaran en equip, debatran les seves conclusions i faran una proposta.

Preservar la singularitat dels emblemàtics i promoure el comerç intercultural

La direcció de Comerç ha plantejat als estudiants d’Elisava dos reptes: el primer té com a objectiu preservar la singularitat dels comerços emblemàtics de la ciutat a través del talent i la creativitat dels joves. Aquest tipus de comerços han passat de generació en generació conservant el seu caràcter original i han fet front a les necessitats de modernització i els canvis en els hàbits de consum. Aquests establiments són els que contribueixen a que Barcelona pugui gaudir de comerços singulars i únics, donen vida al comerç de proximitat i afavoreixen la convivència ciutadana a l’espai públic.

El segon repte: es demana als alumnes que reflexionin i elaborin una proposta que contribueixi a la millora de la percepció de la qualitat del comerç intercultural a través de la cooperació amb el comerç local de proximitat. A Barcelona, actualment, com a d’altres ciutats, hi ha una convivència de procedència diversa, amb costums, activitats i necessitats diferents, i el comerç esdevé un factor d’integració. Però molts comerços no accedeixen als recursos que ofereix el territori en què estan ubicats, i cal aconseguir una igualtat de condicions d’oportunitats per accedir a tots els recursos per part d’aquest comerç.

Els alumnes presentaran a principis de la pròxima setmana les seves conclusions i propostes concretes a la direcció de Comerç.