L’Ajuntament portarà als eixos comercials concerts de grans equipaments i esdeveniments culturals

Quan

26/06/2017

La iniciativa forma part de la voluntat de crear una línia de treball conjunta entre comerç i cultura per tal de promoure tant el comerç de proximitat dels diferents barris, com l’accés de tota la ciutadania als grans esdeveniments i equipaments culturals.

Amb l'objectiu de fomentar la cultura i suport al comerç de proximitat, l'Ajuntament portarà als eixos comercials de Nou Barris i Sant Andreu dos concerts a la fresca durant l'estiu. D’aquesta manera, es vol apropar l’oferta musical de gran format a tots els districtes per tal de promoure-la entre el conjunt dels ciutadans i, a la vegada, s’aposta per enfortir el comerç de proximitat de la ciutat i millorar la seva competitivitat en la línia que marca l’Estratègia de Reforç i Projecció del Comerç 2017-2019.

Les dues primeres iniciatives que s’endeguen portaran l’oferta musical a dos dels grans eixos comercials de la ciutat. Divendres 30 de juny, a la Rambla Fabra i Puig de Sant Andreu amb el carrer Concepció Arenal, s’habilitarà una gran pantalla gegant per poder seguir el concert que els Gipsy Kings faran al Palau de Pedralbes, en el marc del Festival Jardins de Pedralbes. I el dia 21 de juliol, la plaça Major de Nou Barris serà l’escenari de la retransmissió de l’òpera Il trovatore de Verdi en el marc del programa del “Liceu a la fresca”, també a través de pantalles gegants.

En tots dos casos, la promoció de les retransmissions dels concerts es farà a través dels comerços de cada un dels barris. Comprant als establiments de proximitat, els clients rebran una entrada al concert que dóna dret a seient a la zona central de la improvisada platea. En el cas del concert de Gipsy Kings a Sant Andreu la capacitat serà de 500 persones, i en el cas de la retransmissió de Il trovatore de Verdi del programa “Liceu a la Fresca” l’aforament serà de prop de 1.000 persones.

Estratègia de Reforç i Projecció del Comerç

Un dels eixos centrals de l’Estratègia de Reforç i Projecció del Comerç presentada fa pocs dies és la posada en marxa de diferents projectes de treball entre comerç i cultura. Per tal d’atreure més visitants a les zones comercials menys cèntriques, l’Estratègia preveu crear una oferta d’activitats culturals que s’integrin amb l’activitat purament comercial.

Així, entre altres qüestions, s’elaborarà un mapa d’iniciatives que ofereixen oci i serveis complementaris a la compra o es crearan rutes i propostes de visites juntament amb els establiments comercials, en la línia del que ja s’ha fet amb els comerços singulars de Sant Andreu, Sants o Les Corts. També es continuarà treballant per descentralitzar propostes culturals, es treballarà en iniciatives en les quals els comerços es converteixin en prescriptors de les activitats culturals, i es promocionaran les iniciatives de cada districte que ja es duen a terme i que combinen iniciatives culturals amb accions als comerços. És en aquesta línia que es posa en marxa el projecte de retransmissions de grans concerts als eixos comercials.

L’Ajuntament portarà als eixos comercials concerts de grans equipaments i esdeveniments culturals