Barcelona Cultura

El nou MODA-FAD presenta una exposició per apoderar els consumidors de moda

El consumidor és el centre de la indústria, i el mercat gira entorn de les seves decisions de compra, però no sempre és conscient de tot el que s’hi amaga. Alertada per aquest problema, l’Associació pel Foment de la Moda (MODA-FAD) ha impulsat ‘The Shopping Talent’. Es tracta d’una exposició itinerant que vol incidir en el coneixement del consumidor sobre la indústria de la moda i apoderar-lo perquè prengui decisions de compra conscients.

L’exposició neix amb la intenció de dirigir les decisions dels compradors cap a un consum més conscient, trencant pel camí alguns dels tabús d’un sector que acostuma a comunicar-se a través de la imatge, sense mostrar la seva realitat. Vint marques i dissenyadors es proposen tenir una trobada sincera amb els consumidors. A través de peces produïdes per a l’ocasió, els espectadors poden reflexionar sobre els processos de producció i sobre els professionals que hi han treballat.

‘The Shopping Talent’ es divideix dues parts. La primera és un espai de projecció simultània, on es poden veure quatre curts documentals sobre quatre empreses nacionals dedicades a la moda. Als curts, l’empresa de calçat Munich, la marca de roba infantil Bobo Choses, el dissenyador independent Bolaño i la marca d’alta costura YolanCris expliquen els processos de producció d’una de les seves peces.

La segona part escenifica una botiga de moda, on s’exposen les quatre peces que s’han pogut veure als curts i 16 peces i accessoris més, produïts per altres empreses. Tots els dissenys s’exposaran amb un detall dels costos de producció i de gestió que comporta la peça i que dóna com a resultat el preu de venta al públic. D’aquesta manera, es pretén fomentar el debat i la reflexió sobre el valor que donem als productes en una indústria tan lligada al consum ràpid.

Aquesta nova exposició és un dels projectes impulsats pel nou MODA-FAD, renascut aquest 2018 per desenvolupar iniciatives que ajudin a creadors amb vocació comercial a continuar la seva feina. La nova associació es proposa, a més, dignificar els oficis del sector i reivindicar aquelles persones que conformen el capital humà de marques i dissenyadors.

L’exposició es podrà veure del 19 d’abril al 17 de maig a l’edifici del Disseny Hub, i posteriorment, del 21 de maig al 16 de juny, a l’Eix Comercial Glòries.

Altres notícies

Els casals d’estiu més creatius, al Muse...

18/04/2018

Aquest estiu, els casals tornen a omplir el Disseny Hub de la creativitat i l’enginy dels més joves. Després de l...

El nou MODA-FAD presenta una exposició p...

16/04/2018

El consumidor és el centre de la indústria, i el mercat gira entorn de les seves decisions de...

Quins són els reptes del futur i com el...

10/04/2018

Laura Clèries és consultora ‘freelance’, dissenyadora i docent universitària, i actualment dirigeix Elisava...

La realitat virtual i la realitat augmen...

06/04/2018

Del 25 al 28 d’abril, l’edifici del Disseny Hub acull la segona edició del Mercat de Realitat Virtual i...