Barcelona Cultura

La realitat virtual i la realitat augmentada conquereixen el Disseny Hub

Del 25 al 28 d’abril, l’edifici del Disseny Hub acull la segona edició del Mercat de Realitat Virtual i AR. L’esdeveniment es torna a convocar després de convertir-se en el primer festival dedicat a aquest sector que se celebra a Espanya. Aquest any, els organitzadors esperen arribar als 2.500 visitants, que pertanyen a la xarxa d’empreses i persones relacionades amb l’àmbit de la realitat virtual.

El Mercat de Realitat Virtual i AR actua com un gran espai de vinculació comercial i coneixement. El festival coordina un mercat d’expositors i quatre jornades professionals, a més de l’Espai VR, on es poden descobrir totes les novetats de realitat virtual.

Ubicat al passadís i a la sala A de l’edifici, l’Espai VR és un dels epicentres del festival. Un territori experimental en el qual el públic pot provar els millors videojocs del moment, exposats a la Gamers Zone, o bé fer un testeig dels últims equips i eines del mercat, exposats a les Instal·lacions Tech. L’Espai VR acull, a més a més, un concurs de curtmetratges que utilitzen la realitat virtual com a recurs per generar una connexió amb el públic.

Divendres 27 i dissabte 28 d’abril, el Mercat organitzarà un cicle de cinc conferències i un taller per al públic general, en el qual participaran Magoga Piñas i membres de Vrara, Coco 360º, Kataclack, Vertical Robot i Isostopy.

Les jornades professionals se celebraran a les aules A, B i C entre dimecres 25 i dijous 26. Cada una té una durada de mig dia i se centra en un tema específic: entreteniment, turisme, museus i ONG.

El programa de les jornades preveu, entre d’altres, una conferència sobre el panorama actual i el mercat real del VR 360 en el mercat audiovisual, o els usos de la realitat augmentada en relació amb el turisme, així com l’ús de la realitat virtual com a eina eficient per a les agències de viatge.

La realitat virtual serà també el focus de la tercera jornada, on es parlarà de les seves possibilitats per a captar nous públics als museus i com a eina de transmissió d’informació. Finalment, tres professionals de Médicos sin fronteras, Igualdad Animal i Cruz Roja explicaran durant la quarta jornada les possibilitats de la realitat virtual i la realitat augmentada per a les campanyes de comunicació. Cada jornada compta amb una sessió de ‘networking’, que s’organitzarà al final de l’acte.

Altres notícies

Pilar Vélez: “ Les peces que formen ‘El...

13/12/2018

P) Què trobarem a l'exposició 'El boom de la publicitat'?

R) És una exposició...

El Museu del Disseny celebra 4 anys al D...

11/12/2018

El pròxim 13 de desembre farà quatre anys que el ...

Ja és Nadal al Disseny Hub Barcelona: ap...

05/12/2018

Amb l’arribada de les festes de Nadal, el Museu del Disseny organitza tallers...

Design Market by FAD: les últimes noveta...

03/12/2018

Reconeguts creadors actuals, nous talents i algunes de les marques més rellevants de l’avantguarda del disseny...