Barcelona Cultura

'Share Like Follow Barcelona': una campanya per canviar la imatge de Barcelona

La imatge d’una ciutat és fruit de les múltiples experiències de qui la visita, de qui hi viu. Partint d’aquest principi, i aprofitant l’arribada del Mobile World Congress, Barcelona va posar en marxa el 20 de febrer passat ‘Share Like Follow Barcelona’, una campanya de reputació internacional ideada per consolidar la imatge vital de la ciutat. Aquesta acció durarà tres mesos i l’ajuntament de la ciutat hi destinarà un total de 300.000 euros en el pla de mitjans.

Share Like Follow Barcelona’ neix del treball compartit de centenars de persones i institucions de la ciutat que han reflexionat sobre la imatge de Barcelona i han insistit en la necessitat que la ciutat respongui a la imatge que se’n té actualment. Es tracta d’una campanya sense logos, que vol mostrar una ciutat diversa, cohesionada i potent, determinada a enviar un missatge al món.

Per aquest mateix motiu, s’ha llençat de forma coral, amb la participació de diverses institucions i agents culturals de la ciutat. Entre aquests primers ambaixadors de la campanya hi ha el Sónar, el Futbol Club Barcelona, el Mercat de la Boqueria, Fira de Barcelona, Mobile World Capital Barcelona o, fins i tot, l’Aeroport de Barcelona – El Prat. Així mateix, l’objectiu de la campanya és generar una àmplia participació ciutadana, de manera aquesta creixi i amplifiqui l’abast del missatge.

‘Share Like Follow Barcelona’ és una campanya principalment audiovisual, en la qual s’expliquen una trentena d’històries al voltant de persones de Barcelona en situacions quotidianes. Aquestes històries s’han combinat en diversos grups de tres per tal de formar més de 130 peces audiovisuals. Els vídeos es propaguen a través de les xarxes socials amb el hashtag #sharelikefollowBCN. Aquests també es difondran a més de 170 mitjans digitals internacionals, entre els quals figuren el Financial Times o The New York Times.

Tot i apostar fortament per l’àmbit digital, la campanya també tindrà amb una forta presència a la ciutat a través de 300 banderoles i 160 opis distribuïts per la ciutat, així com 22 opis digitals a l’Aeroport de Barcelona.

 

 

Altres notícies

JOYA Barcelona celebra​​ deu anys com a...

17/09/2018

Amb motiu del desè aniversari, el 4, 5, i 6 d'octubre, s'ha traslladat la fira al Disseny HUB Barcelona, ​​el centre multifuncional i...

"El material i Materfad han entès q...

12/09/2018

Què és Materfad i quins són els principals serveis que ofereix?

Materfad, Centre de Materials de Barcelona, és un centre de suport a...

ARQUINSET i Service Design Days s'i...

07/09/2018

Aquesta tardor, arquitectura, disseny d'interiors i disseny de serveis es donen cita al Disseny Hub en dos cicles diferents....

Els materials del futur, a 'Future...

07/09/2018

Es tracta de l'únic material de construcció que no afegeix emissions de carboni a l'atmosfera i ha estat utilitzat pels humans des...