Barcelona Cultura

Una col·lecció de roba prematernitat per a adolescents, premiada amb l’ADCE Creative Distinction

Cada any, set milions de nenes i adolescents de països en vies de desenvolupament es converteixen en mares. Per a denunciar-ho, la branca finlandesa de l’ONG infantil Plan International es va aliar amb Paola Suhonen, una de les dissenyadores de moda més respectades del país, per tal de crear una col·lecció de moda que no hauria d’existir mai: la de roba prematernitat per a nenes de dotze anys.

La campanya de comunicació de l’acció, concebuda per l’agència finlandesa hasan & partners, ha generat un impacte excepcional tant a les xarxes socials com a la comunitat finlandesa. Per aquest mateix motiu, l’Art Directors Club of Europe (ADCE), amb seu al Disseny Hub, ha decidit premiar la campanya amb el Creative Distinction, un premi especial que reconeix els treballs creatius que aconsegueixen un impacte sense precedents.

“He dissenyat una col·lecció que no vull vendre, i que tant de bo no fos necessària”, va declarar la dissenyadora Paola Suhonen de la creació. Titulada ‘Hamptons’, en honor a un dels estilismes infantils més habituals de les revistes de moda, la col·lecció està formada per sis vestits prematernitat confeccionats amb teles blanques o tintades de blaus pastel. El tall i estampats d’animals o de ratlles, però, recorden la crua realitat: es tracta de peces que formen part d’una col·lecció infantil, pensada per a nenes.

Pel llançament de la campanya, les peces de la col·lecció es va exposar a les vitrines del carrer comercial més popular de Helsinki. Una nena de 12 anys de Zàmbia, embarassada de vuit mesos, va fer d’imatge de la campanya, transformada en model per a la fotògrafa Meeri Koutaniemi, que va fer les fotografies i el ‘fashion film’ de l’acció.

Va ser un autèntic èxit. L’embaràs infantil es va convertir en ‘trending topic’ a Finlàndia i el missatge va arribar a 70 milions de persones. A més, es van incrementar un 40% el nombre de donants  mensuals, i es van multiplicar per set el nombre de patrocinadors.

El Creative Distinction és un premi independent dels anuals ADCE Awards. En edicions anteriors, l’han rebut, entre d’altres, la campanya ‘Meet the Superhumans’ de 4Creative, o el símbol ‘Peace 4 Paris’, dissenyat per l’il·lustrador Jean Jullien com a resposta als atemptats de París de 2015.

Altres notícies

Accelera el teu futur participant al pro...

18/12/2018

Ja estan obertes les...

Pilar Vélez: “ Les peces que formen ‘El...

13/12/2018

P) Què trobarem a l'exposició 'El boom de la publicitat'?

R) És una exposició...

El Museu del Disseny celebra 4 anys al D...

11/12/2018

El pròxim 13 de desembre farà quatre anys que el ...

Ja és Nadal al Disseny Hub Barcelona: ap...

05/12/2018

Amb l’arribada de les festes de Nadal, el Museu del Disseny organitza tallers...