Prop de mil persones ateses als estands de la MercA? Antimasclista

Barcelona antimasclista. Durant les quatre nits de la MercA?, tres estands dedicats a la lluita contra la violA?ncia masclista han donat atenciA? en zones concorregudes da��oci nocturn de la ciutat.

Entre els dies 21 i 25 de setembre a l'avinguda de la Reina Maria Cristina, al parc del FA?rum i al Front MarA�tim, zones amb alta afluA?ncia de pA?blic jove, es van habilitar tres estands per informar, assessorar i atendre casos de violA?ncia masclista durant les Festes de la MercA?. Durant les quatre nits, 997 persones s'han apropat als estands. D'aquestes persones el 58,5% sA?n dones i el 68,4% tenien entre 16 i 25 anys.

Dotze professionals han treballat als estands en aquests tres espais de la ciutat oferint informaciA? sobre quA? A�s una agressiA?, quA? es pot fer en cas de viure’n una iA�quins serveis municipals i pA?blics tA� la ciutat per denunciar i acompanyar la vA�ctima. A mA�s, s’han repartit materials de sensibilitzaciA? de la campanya “No A�s no”, com pins, adhesius i dA�ptics.

Durant les quatre nits, els tres estands han atA?s 997 persones perA�oferir-los assessorament i informaciA?. D’aquestes persones, 10 han estat ateses per agressions produA?des durant la festaA�que han consistit en comentaris i tocaments no desitjats. TambA� s’han atA?sA�6 persones que van explicar que havien viscut agressions en algun moment de la seva vida.

Avinguda de la Reina Maria Cristina (plaA�a d’Espanya)

Ha estat un dels escenaris mA�s concorreguts a causa dels concerts programats per les emissores de rA�dio, i per on han passat durant 3 nits un total de 114.000 persones. En aquest estand s’han atA?s 859 persones durant els 4 dies,A�majoritA�riament dones (59%), barcelonines (63,6%) i de 16 a 25 anys (72,7%).

Parc del FA?rum

Lloc estratA?gic on s’ha instalA�lat un altre punt da��atenciA? ja que es considera centre neurA�lgic da��activitat nocturna, tambA� per la seva programaciA? musical. Aquest punt ha atA?s 82 persones, sobretot dones (63,4%), barcelonines (72,5%) i d’entre 19 i 35 anys (54,9%). En aquest estand en particular, la nit de dissabte, 23 de setembre, un 19,5% de les persones que es van apropar eren menors de 16 anys.

Front marA�tim

Aquest estand ha estat una prova pilot en el marc de la campanya d’estiu de Barcelona Antimasclista i ha obert les nits de dijous a dissabte des de finals de juny per donar informaciA? i assessorament en aquesta zona de la ciutat, un dels punts amb mA�s afluA?ncia de pA?blic jove durant les nits i matinades estivals. Durant la MercA?, en aquest punt s’han atA?s 56 persones. El perfil majoritari de les persones ateses al llarg d’aquests 4 dies ha estatA�el da��un home (57,2%), barcelonA� (67,78%), d’entre 19 i 25 anys (41,1%).A�

Els estands formen part de la campanya Barcelona Antimasclista, que pretA�n treballar la prevenciA? de la violA?ncia masclista i l’atenciA? directa a les dones que han viscut assetjament o agressions sexuals mitjanA�ant la sensibilitzaciA?, la detecciA? i la generaciA? d’espais de confianA�a.