• Inici
  • / Actualitat
  • / Millores a la infraestructura ciclista, el cas del xamfrà bici

Millores a la infraestructura ciclista, el cas del xamfrà bici

11/13/2017 - 16:44

Els anomenem xamfrans bici (en anglès bike corner) i són cruïlles entre carrils on tot l'espai interior es dedica a la bicicleta, espais pensats com a zona de protecció i d’accés exclusiu de bicicletes.

El disseny d’aquest tipus de xamfrà es basa en el desenvolupamament de la fitxa H3e (Cruïlla amb desviament de trajectòries de dos carrils bici)  del Manual de disseny de carril bici que s’aplica en la construcció  de la nova infraestructura a Barcelona.

Abans de l’estiu de 2017 es fa fer una prova pilot en algunes cruïlles: Cartagena – Consell de Cent, Cartagena – Provença, Bac de Roda – Ramon Turró i a partir d’aquesta experiència s’ha començat a estendre per la nova infraestructura.

Són cruïlles on conflueixen dos carrils bici i s’hi generen diferents moviments ciclistes. En algunes s’hi ha desplaçat, al seu interior una estació de Bicing i en altres s’hi ha disposat un ampli aparcament amb molts punts d’ancoratge. Aquest espai a més es protegeix amb aparcament de motos en calçada o pilones vermelles que es situen al perímetre exterior de l’espai exclusiu per a bicicletes.

La cruïlla es complementa amb una senyalització tant horitzontal com vertical de nova creació per indicar els girs ciclistes i amb semàfors específics per les bicicletes.