• Inici
  • / Actualitat
  • / Nous carrils bici, mA�s a prop i mA�s ben connectats

Nous carrils bici, mA�s a prop i mA�s ben connectats

10/18/2017 - 19:24

Actualment hi ha a la ciutat 152 quilA?metres de carrils bici i vies pedalables, 20 quilA?metres en construcciA? i 61 quilA?metres en projecte. L'objectiu A�s desplegar una infraestructura completa, connectada i en bones condicions que sigui A?til per a tots els ciutadans i faciliti la convivA?ncia entre tots els modes de transport, incloent-hi els desplaA�aments a peu.

El desplegament delA�Pla de mobilitat urbana 2013-2018 avanA�a amb la construcciA? de 20 quilA?metres d’infraestructura ciclista de la ciutat que entraran en funcionament abans que acabi l’any i que se sumen als 152 quilA?metres ja existents. La previsiA? A�s que el 2018 se n’executin 61 quilA?metres mA�s, actualment en projecte.

Ciutat pedalable

El criteri de construcciA? de la infraestructura ciclista se sostA� en la creaciA? d’eixos pedalables en forma de xarxa, de mar a muntanya i de Llobregat a BesA?s, i permetre aixA� que cadascA? pugui disposar de recorreguts segurs per arribar a qualsevol lloc en bicicleta. Formen part d’aquests eixos els carrils bici, bidireccionals o unidireccionals complementaris, les zones pacificades al trA�nsit o les zones 30, vies d’un sol carril, on les bicis tenen prioritat, entre altres.

“Volem una infraestructura ciclista completa i connectada que sigui A?til, doni servei a tota la ciutat i garanteixi la seguretat per a tots els modes de transporta�?, ha remarcat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.

Abans i desprA�s de la construcciA? dels carrils i la infraestructura ciclista, s’ha analitzat cas per cas i s’ha adaptat cada tram a les necessitats i aportacions que puguin fer-hi els veA?ns i les veA?nes.A�En aquest sentit, les darreres setmanes s’han realitzat un seguit de sessions informatives a tots els districtes per compartir i debatre les diferents actuacions dutes a terme al territori.

Entre les actuacions en marxa destaca la baixada a la calA�ada del carril bici de la gran via de les Corts Catalanes, amb una primera fase entre els carrers de VilamarA� i d’Aribau, o el desdoblament de l’eix ParA�s-Londres, on cada carrer passa a tenir un carril bici unidireccional, en sentit BesA?s i en sentit Llobregat respectivament, entre altres.

CadascA? al seu lloc

Els nous carrils es construeixen a la calA�ada i segregats del trA�nsit rodat, amb pavimentaciA? prA?via i senyalitzaciA? eficient, per garantir que els desplaA�aments es facin amb seguretat i comoditat, i en convivA?ncia amb altres modes de transport. El fet que el carril bici es trobi a la calA�ada evita que els vianants, en moure’s, envaeixin el carril, i no compromet espai a la vorera, que A�s l’espai propi dels vianants.

Els nous carrils bici en construcciA?, a mA�s, disposen d’una sA?rie de millores, com les zones avanA�ades per a bicicletes als semA�fors; els anomenats xamfrans bici (o bike corners), les cruA?lles entre carrils pensades com a zona de protecciA? i d’accA�s exclusiu de bicicletes; els carrils bici inscrits, o carrils bici unidireccionals en sentit contrari a la circulaciA? als carrers 30.