Per una Meridiana més pacífica

11/11/2016 - 10:41

 

S’han definit quatre alternatives diferents per fer més humà el tram comprès entre Aragó i Fabra i Puig

L’Ajuntament ha presentat les primeres propostes a la Taula de Participació de la Meridiana per convertir-la en un eix cívic amb prioritat per als vianants, les bicicletes i el transport públic. Les actuacions futures es consensuaran amb entitats i veïnat per resoldre els principals problemes de l’avinguda i fer-la més humana i menys contaminant.

La Taula de Participació de la Meridiana aplega tots els col·lectius implicats en el projecte per transformar-la en un eix cívic, pacífic i amb espais verds on els vianants siguin els protagonistes i perquè l’avinguda deixi de ser una barrera entre barris. Amb el projecte s’hi vol reduir la contaminació acústica i fer una via més agradable per als milers de veïns que la utilitzen diàriament.

Actualment, la Meridiana actua com una autopista urbana, amb quatre carrils per sentit, i hi circulen diàriament entre 90.000 i 100.000 vehicles. A més, al llarg de l’avinguda hi ha 25 escoles, 19 equipaments de proximitat i la creuen transversalment prop de 10.000 vianants cada dia. Per altra banda, transformar-la és una de les demandes veïnals històriques de les entitats dels barris que hi conviuen.

Propostes per al tram Aragó – Fabra i Puig

L’Ajuntament ha presentat quatre escenaris d’actuació inicial per al tram Aragó – Fabra i Puig, tot i que són possibles les modificacions sorgides del marc de la taula de participació.

– Escenari 1: No es modifica l’amplada de les voreres, s’hi manté el nombre de carrils i s’implementa un carril bici central de 4,5 metres.
– Escenari 2: S’hi redueixen les voreres, es manté el nombre de carrils, s’implementa un carril bici central de 8,5 metres i s’incrementa l’arbrat.
– Escenari 3: S’hi redueixen les voreres i es manté el nombre de carrils. Hi hauria una calçada central amb dos carrils per sentit i dues calçades laterals amb dos carrils cadascuna. S’hi afegeix un carril bici central de 3,6 metres i s’amplia l’arbrat.
– Escenari 4: S’hi manté l’amplada de les voreres, s’implementa un carril bici central de 6,7 metres i s’amplia l’arbrat. En una primera fase es redueix un carril d’entrada i en una segona fase també es redueix un carril de sortida. És l’opció que més prioritat dóna als vianants i la que resol de manera més eficient les demandes veïnals.

 

Més actuacions i calendari

En les reunions de la taula també es tractarà com transformar la resta de trams de la Meridiana, amb la mateixa voluntat de pacificar, ampliar les zones verdes i prioritzar l’espai per als vianants. El calendari preveu que els membres de la taula es posin a treballar amb els tècnics municipals d’acord amb les propostes i que al febrer del 2017 se’n valorin els resultats i es pugui encarregar la redacció dels projectes per començar els treballs del primer tram a principis del 2018.

*

Obres a Sant Martí