Som gent de profit

La campanya "Som Gent de Profit" inclou diferents accions adreçades a tots els públics, entre les quals hi ha una exposició itinerant on s'explica l'origen del malbaratament i com evitar-lo, una aplicació mòbil per ser més curosos amb el menjar que comprem, informacions a premsa, ràdio i televisió i altres accions a les xarxes socials.

La campanya, impulsada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, l'Ajuntament de Barcelona i l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), s'adreça a tots els ciutadans que en algun moment de la cadena de producció, venda, consum i rebuig de productes poden canviar els seus hàbits per evitar llençar el menjar.

L'exposició itinerant, més un taller participatiu pretén per conscienciar sobre la importància de no llençar els aliments i motivar la ciutadania a canviar el seu comportament amb accions que es poden fer en el moment de la compra, emmagatzematge i preparació dels menjars.

L' aplicació mòbil conté tres punts clau: La compra (per fer la llista de la compra d'una manera intuïtiva i visual); la calculadora de racions (per comprar en funció de la gent que menjarà i els plats que es volen cuinar); i la cuina (receptes en funció dels aliments que tenim a la nevera i que estan a punt de fer-se malbé). Disponible a l'app store i la play Store. A través d' Instagram (@somgentdeprofit) es presenten animacions de 15 segons il·lustrant consells i actituds contra el malbaratament. Finalment al Youtube es pot trobar el videoclip del grup VeryPomelo sobre aquesta temàtica.

Més informació: