Esteu aquí

Casaments civils al Districte de l'Eixample

L'alcalde té la potestat de celebrar casaments civils, però pot delegar la funció als regidors i les regidores. Si voleu informació del que s'ha de fer per celebrar un casament civil a l'Ajuntament de Barcelona, consulteu el tràmit.

 

Informació específica per als casaments civils al Districte de l'Eixample

La cerimònia té lloc a la sala d'actes del Districte (Aragó, 311, 1a planta), que té un aforament màxim de 80 persones.

Un cop fet el tràmit, ens posarem en contacte amb vosaltres per concretar dia i hora i portar la resta de la documentació necessària per celebrar el casament: fotocòpia dels DNI de dos testimonis majors d'edat, la resolució ferma del Registre Civil i la carta de presentació dels contraents.

En cas que els contraents vulguin posar música cal que la porteu gravada en un sistema convencional (CD). El Districte també disposa d'un CD amb diferents peces musicals. Normalment s'utilitzen tres cançons, coincidint amb l'entrada, l'intercanvi dels anells i la signatura de les actes.

Si es vol decorar la sala amb flors cal que les encarreguin els mateixos interessats i han de ser a la sala de plens una hora abans de la celebració de la cerimònia, amb una targeta que indiqui nom dels contraents i dia i hora del casament.

És necessari que s'hagi presentat tota la documentació requerida com a mínim un mes abans de la data del casament. I el dia de la cerimònia els contraents i els testimonis han de portar els seus documents d'identificació.

Durant el casament només es permet aparcar el vehicle dels nuvis davant de la porta de la seu del Districte. És per això que es recomana als convidats que s'informin dels aparcaments que hi ha al voltant si és que van amb cotxe.

Per tal de conèixer les dates disponibles per a l'any 2017, podeu consultar el calendari annex.