El nostre projecte educatiu

La nostra escola es troba  en un entorn natural privilegiat, a tocar del parc del Guinardó, envoltada de pins i  en un ambient  tranquil,  lluny del  brogit urbà.

L’edifici és d’una sola planta i disposa de sis aules i un espai comú, tots ells comunicats directament amb l’espai de joc exterior. L’escola és molt lluminosa amb grans vidrieres que ofereixen l’observació de l’entorn exterior, muntanyes, arbres i edificis.

Hem creat un ambient acollidor, on els espais de l’escola estan pensats amb intencionalitat educativa per a que els nens i les nenes puguin desenvolupar totes les seves capacitats: físiques, intel·lectuals, afectives i socials.

Entenem l’escola com un espai educatiu que contribueix en el desenvolupament i el benestar global de l’infant. Una escola que confia en les competències de les nenes i els nens, en els desitjos, capacitats d’aprendre d’aquestes primeres edats i on se’ls hi ofereix la oportunitat de relacionar-se amb altres companys i companyes, amb altres adults i descobrir l’entorn més proper a través de la seva pròpia experiència i del joc espontani i lliure.

A partir del contacte personal, els infants incorporen models i valors culturals. Els estímuls afectius són un element motivador per engrescar els infants a fer nous descobriments i a  la vegada transmetre als petits la seguretat necessària per avançar vers l’adquisició de l’autonomia personal de cada un.
 
Les activitats quotidianes són de gran valor educatiu. A l’escola els hi donem molta importància i creiem que s’han de fer respectant la individualitat de cadascú i els diferents ritmes i moments evolutius. La participació de l’infant en la vida quotidiana els fa sentir-se capaços, els fa autònoms, protagonistes del seu creixement i els ajuda a avançar  en una bona autoestima.

L’escola, com a context educatiu, té com a funció equilibrar i compensar les desigualtats entre els infants. L’atenció a la diversitat és viscuda com una oportunitat d’enriquiment col·lectiu.

Una altra idea fonamental és la importància del triangle cooperatiu, infant-família-escola per esdevenir un espai d’acollida, interactiu i de comunicació.  Considerem bàsic i molt important la col·laboració de les famílies a l’escola per tal de compartir  la cura i l’educació dels seus fills. Des de l'escola es fomenta la seva participació amb diverses propostes: tallers, creació de materials, concerts i altres col·laboracions i activitats. A través de l'AMPA i el Consell Escolar es garanteix aquesta implicació a la vida de l'escola.

La situació de proximitat amb l’escola d’infantil i primària de Font d’en Fargas ha fet possible aprofitar  el seu espai exterior,  visitant els  horts, la bassa ..., i així apropar als infants a l’entorn natural. També hem obert diferents línies de col·laboració,  compartint algunes activitats amb els grups de P3, així com la creació d’un projecte conjunt: “Fem ciència”.

Per complementar i enriquir la tasca educativa i millorar l'atenció als infants, l'escola treballa en xarxa amb altres serveis del districte (Xarxa 0-18, EAP). També participa en el projecte de la Biblioteca Artur Martorell per apropar el món de la literatura infantil als infants i a les seves famílies.

Si en voleu saber més dels nostres projectes: 
Una nova organització: espais oberts
Un projecte compartit: fem ciència
Participació de les famílies

Per conèixer l'escola podeu veure aquest document: 
Presentació escola

Compartiu aquest contingut