Música per a nadons i per als més petitons

Col left

Les escoles de música municipals, a través del programa Música per a nadons i per als més petitons, organitzen cursos d'estimulació afectiva mitjançant la veu i el contacte amb els pares i les

Als dos anys, la capacitat que els infants tenen de cantar cançons potencia i accelera enormement el procés d'articulació de la parla, atesa la relació existent entre el llenguatge verbal i el llenguatge musical. I també ja tenen l'autonomia suficient per fer danses o jocs de moviment organitzats de manera col·lectiva, incorporant així la relació amb els altres infants. És per això que, sense deixar d'aprofundir en la relació afectiva entre adult i infant, també podrem afavorir la relació de grup a partir de l'estimulació musical.

  • "Ballmanetes", per a infants de 2 a 11 mesos
    Viure la música des de ben petits constitueix un punt de partida privilegiat en l'educació infantil; el nen i la nena inicien la descoberta del seu cos, del llenguatge oral, de la dansa, del ritme, del moviment, de la música; aprenen a sentir, a percebre i, a poc a poc, a expressar-se. Mitjançant moixaines i jocs de falda, cançons, danses, instruments i joguines de so, s'aconsegueix que els nadons i els més petitons rebin una estimulació afectiva única a través de la veu i el contacte amb el cos dels seus pares.
     
  • "Arri, arri, tatanet", per a infants de 12 a 23 mesosA partir d'un any els infants comencen una etapa en què guanyen autonomia dia a dia i poden manifestar cada vegada amb més claredat el que senten i el que volen. En aquesta edat, a través de jocs dansats, cançons i música, podem aprofundir en tots els aspectes de concentració i expressió, atenció a una música, a uns moviments, a una seqüència ordenada, a un text, a un vocabulari, a un final sempre diferent.
     
  • "Salta Miralta", per a infants de 2 a 3 anys
    Als dos anys, la capacitat que els infants tenen de cantar cançons potencia i accelera enormement el procés d'articulació de la parla, atesa la relació existent entre el llenguatge verbal i el llenguatge musical. I també ja tenen l'autonomia suficient per fer danses o jocs de moviment organitzats de manera col·lectiva, incorporant així la relació amb els altres infants. És per això que, sense deixar d'aprofundir en la relació afectiva entre adult i infant, també podrem afavorir la relació de grup a partir de l'estimulació musical.
     
  • "Sol Solet", per a infants de 3 anys i "Virolet", per a nens i nenes de 4 anys
    La música és un llenguatge que ens permet compartir i expressar vivències, sensacions i emocions. Des de ben petits el món afectiu i sensorial és de vital importància per al desenvolupament adequat de les capacitats de l'infant. Per això la música és una eina molt valuosa que cal treballar en aquestes edats primerenques.

A través de cançons, jocs de ritme, petites danses i audicions, afavorim el desenvolupament global dels nens i nenes: treballem la memòria, la creativitat, l'oïda, la parla, l'atenció, la motricitat, el sentit rítmic, l'expressió i el gust estètic.

En un ambient de seguretat fomentat per la presència d'un adult de confiança, l'infant pot anar desenvolupant la seva socialització i autonomia. A partir dels recursos i estratègies metodològiques proposats, els pares i les mares poden continuar compartint aquests aprenentatges en el seu nucli més familiar.

 

Col right