Atenció més personalitzada a les escoles bressol amb l'ampliació d'hores de suport

A partir del curs que ve, les 98 escoles bressol de la ciutat ampliaran l’horari de suport educatiu per millorar l’atenció personalitzada als infants i alleugerir la càrrega de les educadores dels centres. Es passarà, així, de les tres hores i mitja diàries actuals a quatre hores, i tornarà a ser com abans de les retallades del febrer del 2012.

El personal de suport educatiu de les escoles bressol reforça l’atenció dels infants durant el dinar i la migdiada, i també durant les acollides de vuit a nou del matí. També treballa amb infants que tenen necessitats educatives especials i, a partir del setembre del 2017, donarà suport durant algunes de les activitats de joc i descoberta.

Aquest increment de les hores de suport educatiu se suma al que ja va tenir lloc l’any passat. L’abril del 2016 es va aprovar el pas de les tres a les tres hores i mitja diàries, que amb la nova mesura es convertiran en quatre. “El repte era fer reversible la retallada que hi va haver al febrer del 2012. L’any 2011 ja es feien vint hores setmanals de suport educatiu a les escoles bressol”, ha recordat el comissionat d’Educació i Universitats, Miquel Àngel Essomba. “Aquest suport resulta imprescindible per personalitzar l’educació dels infants en la primera etapa d’educació infantil i donar a les educadores més temps per tasques de gestió i per atendre les famílies, que són una part molt important del projecte educatiu de l’escola bressol municipal”, ha afegit.

La mesura suposa una inversió del pressupost municipal d’1,7 milions d’euros per curs escolar. Set escoles bressol ja gaudeixen actualment del suport de vint hores setmanals. A partir del setembre, l’adoptaran els 91 centres restants.

Model futur de l’escola bressol municipal

L’increment d’hores és la primera mesura d’un plantejament renovat de les escoles bressol. Durant els propers mesos es preveu un debat en profunditat, denominat “Impulsem el 0-3”, per dissenyar el nou model. L’escola bressol del futur ha de mantenir els aspectes que funcionen en el model tradicional i adaptar-se als desafiaments actuals, a les necessitats dels infants i a les demandes reals de les famílies.