Projecte Noves Tecnologies

Col left

El projecte Quiric, s’inicia el curs 2010-2011 a l’EBM Can Canet per la proposta i el treball desinteressat d’uns pares de l’escola i de la col·laboració de les professionals del centre que creuen en la innovació educativa i en la cerca de noves maneres d’aprendre. El curs següent s’integra ja com a projecte d’escola.

A partir del curs 2014-2015, l’Imeb amb la finalitat de promoure la innovació i l’acció educativa a la ciutat, ha dotat a un total 10 escoles bressol de la xarxa municipal d’aquest dispositiu QuiRic

El Quiric és una eina educativa per a infants i educadors pensada per aprendre d’una manera divertida basada en dos aspectes claus:

  • L’experimentació lliure: que estimula la creativitat, la descoberta i l’autonomia de l’infant, que és en tot moment el protagonista, sent el paper de l’educador o educadora el d’acompanyar i facilitar-ne l’ús.
  • La socialització de l’infant i el joc: ja que permet interactuar simultàniament a més d’un infant, enriquint-se d’aquesta manera el joc i afavorint el treball en petit grup.

El conjunt de material tecnològic que l’integra està format per un ordinador amb una gran pantalla tàctil, teclat, ratolí, webcam i un projector. Tot plegat està instal·lat en El Moble Quiric dissenyat per l’empresa Emokio

El Dispositiu Quiric ofereix dues línies de treball:

  • Les aplicacions amb les que els infants interactuen: permeten treballar el control del traç acompanyat de música, les formes, geometria i percepció visual, el reconeixement d’emocions a partir de les expressions facials, els sons, els colors, els instruments.....
  • Els recursos pedagògics que ajuden a l’educador a preparar continguts i/o generar experiències d’una manera ràpida i eficaç. Permeten inserir imatges, sons, vídeos, fotografies, etc.

Les 11 escoles bressol participants en el projecte en destaquen els següents aspectes:

  • Posa a l’abast dels infants les noves tecnologies.
  • Permet als infants ser els protagonistes del seu propi aprenentatge de manera lúdica i creativa.
  • Potencia el treball en petit grup.
  • És un nou recurs metodològic molt útil per l’equip educatiu.
  • Genera debat i reflexió pedagògica sobre els materials i la seva utilització.

 

Col right