ACLARIMENTS PER A LA SOL·LICITUD DE REVISIÓ DE LA TARIFACIÓ A LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS DE BARCELONA PER AL CURS 2023-2024:
La tarifació social de les escoles bressol de Barcelona es calcula prenent com a base les dades fiscals de l’exercici 2022 acreditades per l’Agència Tributària.
Les famílies que necessitin sol·licitar-ne la revisió perquè han sofert un canvi socioeconòmic substancial en l’exercici present per causes sobrevingudes posteriors a la matrícula podran fer-ho, segons dictamina l’article 5 de la Regulació dels preus públics pels serveis d’educació, sempre mitjançant una instància dirigida a l’IMEB acompanyada de la documentació que acrediti aquest canvi i que permeti calcular el nou llindar de renda familiar.
Cal presentar la documentació de totes les persones tutores de l’alumne/a i és imprescindible que inclogui la informació indicada en els tres punts següents:
1. Declaracions de renda (model 100) de l’exercici del 2022 o, si no les teniu, certificat d’imputacions d’IRPF emès per l’Agència Tributària de les dues persones tutores de l’alumne/a.
2. Tots els fulls de salari/nòmines de les dues persones tutores de l’alumne/a des del mes de gener del 2023 fins a la data de presentació de la instància.
• En cas d’acomiadament o acabament de contracte:
- Última nòmina amb liquidació econòmica (quitança)
- Inscripció al SEPE
- Carta del SEPE comunicant la prestació d’atur o acreditant que no escau
• Si s’és treballador/a autònom/a:
- Declaracions trimestrals d’IVA (model 303) i IRPF (model 130) dels trimestres tancats del 2023
- Certificats d’ingressos de la mútua, si escau
• Si s’és pensionista:
- Certificat d’ingressos emès per la Seguretat Social
• En cas d’ERTO:
- Comunicació de l’empresa
- Nòmines / fulls de salari, quan correspongui
- Acreditació de la part salarial corresponent a l’Estat
3. Informe de seguiment per part d’entitats d’ajuda social.
• Informe segellat per l’ens col·laborador de l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS) que correspongui (CSS, SIS, SARA, SAIER, SISFA-ROM, etcètera) o entitat d’atenció social anàloga.
• Certificat de ser beneficiari del Fons per a la Infància, Fons d’Emergència o renda garantida de la ciutadania.
• Aquest curs, excepcionalment, l’IMSS i l’IMEB han acordat que en els casos de famílies que no estiguin en seguiment de cap entitat d’ajuda social, l’IMEB traslladarà la informació acreditativa de la situació socioeconòmica de la família a l’IMSS perquè es valori si es tracta d’un cas necessitat de revisió per la seva vulnerabilitat econòmica.
Les instàncies que no incorporin la documentació esmentada s’entendran com a incompletes i, per tant, no es podran valorar i es donarà per desestimada la petició. L’Administració podrà requerir documentació addicional si ho considera pertinent per establir el nou llindar de renda.
Com que l’atribució del tram corresponent dels preus públics d’escolaritat i alimentació de les EBM depèn fonamentalment del nivell de renda comprovat, la revisió es farà, si escau canvi de tram, a partir del mes següent a la sol·licitud.
La presentació de la instància a l’IMEB es pot fer:
• A les nostres dependències de la plaça d’Espanya, 5, en horari de 8.00 a 15.00 hores.
• A qualsevol oficina d’atenció a la ciutadania (OAC) https://ajuntament.barcelona.cat/ca/canals-comunicacio-ciutadana/presencials/oac
• Amb signatura electrònica al registre electrònic de l’Ajuntament de Barcelona https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/ca/registre-electronic