Oferta educativa per menors de 5 anys

Les Escoles Municipals de Música de Barcelona Can Ponsic, Eixample i Nou Barris ofereixen tallers de música per a nadons i els més petits, adreçats a infants de dos mesos a cinc anys d’edat, acompanyats dels seus pares i/o mares.

La música incideix d’una manera natural en els aspectes motors, cognitius i emocionals dels infants. A través del repertori de cançons, jocs de falda i de la manipulació d’instruments (petita percussió i joguines de so) que es proposen en aquests tallers, els infants reben una estimulació afectiva única a través de la veu i en contacte amb els seus referents més pròxims.

Calendari d'actuació

Edició Tardor - Ballmanetes, Arri arri Tatanet, Salta Miralta i Sol Solet

  • Preinscripció oberta del dia 4 de setembre de 2017 a les 00:00 h. fins el 21 de setembre a les 23:59 h.
  • Publicació d'inscrits: 26 de setembre

Cal imprimir el document que genera l’aplicació, com a resguard de la inscripció, que conté el número de registre.

Admissió

Un cop tancat el període d’inscripció es realitzarà un sorteig en cas d’haver un major nombre de sol·licituds que de places disponibles. Tindran prioritat aquelles famílies que no hagin realitzat un mateix taller de música per a nadons durant el curs. Tindran prioritat les famílies empadronades a Barcelona.

Per al sorteig s’aplicarà el mateix sistema previst en el procés que regula l’admissió d’alumnat a les escoles municipals de música de Barcelona: les sol·licituds s’ordenaran seguint l’ordre alfabètic català i es numeraran a partir del número 1. S’utilitzarà el mateix número de sorteig que va regir el procés d’admissió a les escoles municipals de música per al curs 2017-2018: 275015985. Aquest nombre es dividirà pel nombre total de sol·licituds per a cada oferta i es prendrà com a resultat del sorteig el número següent al residu de la divisió. A partir d’aquest nombre, l’ordenació es farà en sentit ascendent, essent el primer, aquest mateix.

Formalització de la inscripció:

Presentar a l’escola la documentació abans de l’inici de l’activitat:

  • El volant de convivència recent (La caducitat del volant de convivència és de 6 mesos). Si l’infant ja està matriculat a l’escola bressol on farà el taller, no és necessari que es presenti aquest document.
  • El justificant de pagament del taller, segons preu que correspongui a l’entitat bancària indicada.

Els documents es poden lliurar presencialment al centre o bé, escanejats, per correu electrònic a l’adreça de l’escola de música o escola bressol.

Renúncies a places assignades:

Les famílies que renunciïn a la plaça cal que ho notifiquin el més aviat possible a l’escola, per tal de facilitar l’accés a un altre infant que hagi quedat en llista d’espera.

Si la família no presenta la documentació en el període establert, la plaça quedarà a disposició de l’escola i es farà oferta a la següent família en llista d’espera.

En cas que el nombre d’inscrits no sigui suficient per a completar un grup de 10 participants, es valorarà, la conveniència o no de realitzar el Taller, i s’informarà a les famílies afectades de la inscripció al taller del trimestre o quadrimestre següent.

Trimestrals (10 sessions d'una hora)

Ballmanetes Infants de 2 a 11 mesos
Preu: 84 euros

Arri, Arri, Tatanet Infants d'1 a 2 anys
Preu: 84 euros

Salta Miralta De 2 a 3 anys    
Preu: 84 euros

Sol Solet De 2 a 3 anys    
Preu: 84 euros

Places disponibles: 12 places per grup

 

Tallers tardor

Ballanetes   divendres de 12 h. a 13 h.
Del 29 de setembre a l'1 de desembre de 2017

Arri, Arri, Tatanet  dilluns de 16 h. a 17 h.
Del 2 d'octubre  al 4 de desembre del 2017

Arri, Arri, Tatanet  dimecres de 16 h. a 17 h.
Del 27 de desembre al 13 de desembre del 2017

Salta Miralta dimarts i dijous  de 16 h. a 17 h.
Del 3 d'octubre al 5 de desembre del 2017
Del 28 de setembre al 14 de desembre de 2017

Sol, Solet (de 3 a 4 anys) dijous de 16 h. a 17 h.
Del 28 de setembre al 14 de desembre del 2017

 

Calendari d'actuació

Edició Tardor - Ballmanetes, Arri arri Tatanet, Salta Miralta i Sol Solet

  • Preinscripció oberta del dia 4 de setembre de 2017 a les 00:00 h. fins el 21 de setembre a les 23:59 h.
  • Publicació d'inscrits: 26 de setembre

Cal imprimir el document que genera l’aplicació, com a resguard de la inscripció, que conté el número de registre.

La música és insubstituïble en el desenvolupament dels infants perquè incideix d'una manera natural en els aspectes motor, cognitius i emocional. Qualsevol activitat dels nadons, aparentment només motriu o sensorial, té sempre una vessant emocional i intel·lectual, i també qualsevol fet de tipus afectiu repercuteix en el pensament i en la motricitat.

Les cançons, les moixaines i jocs de falda es poden considerar les primeres manifestacions lúdiques que les mares i els pares poden compartir amb els seus fills i filles, i constitueixen un punt de partida privilegiat en l'educació infantil, a través d'ells del qual els nens i nenes poden iniciar el descobriment del seu cos, del llenguatge oral, de la dansa, del ritme, del moviment, de la música, aprèn a sentir, a percebre i, a poc a poc, a expressar-se.

A partir d'un any, els infants comencen una etapa en què guanyen autonomia dia a dia i poden manifestar cada vegada amb més claredat el que senten i el què volen. En aquesta edat, a través dels jocs dansats, les cançons i la música podem aprofundir en tots els aspectes de concentració i expressió: atenció a una música, a uns moviments, a una seqüència ordenada, a un text, a un vocabulari, a un final sempre canviant.

A través del repertori de cançons, jocs de falda, moixaines i de la manipulació d'instruments (petita percussió i joguines de so) que aprendrem en aquestes sessions, els nens i nenes rebran una estimulació afectiva única a través de la veu i el contacte amb el cos dels seus pares.

Als dos anys, la capacitat de cantar cantarelles i petites cançons potencia i accelera enormement el procés d'articulació de la parla; un procés que en els infants de tres anys passa per una construcció lingüística cada vegada més complexa en la qual altra vegada la cançó hi té un paper rellevant, perquè enriqueix el vocabulari, contribueix a fixar la memòria i amplia les possibilitats expressives i comunicatives tant dels infants com dels adults.
 
També en aquestes edats, la psicomotricitat fina va esdevenint cada vegada més precisa, i els infants cada vegada guanyen més en autonomia, tant en la pràctica instrumental a partir d'acompanyaments senzills, com en el moviment.
Així doncs, a partir dels dos anys i al llarg també dels tres, els infants aniran assolint gradualment un major protagonisme en la pràctica musical. I a través del repertori de cançons, de jocs i danses organitzades de manera col·lectiva, petits i grans podrem gaudir de fer música junts, sense deixar d'aprofundir en la relació afectiva entre adult i infant, però afavorint també la relació de grup.

 

Objectius

  • Viure la música des de ben petits.
  • Interrelacionar el llenguatge musical amb altres llenguatges.
  • Afavorir en els nadons el component lúdic en l'activitat musical.
  • Afavorir el procés d'autonomia i socialització de l'infant a través de les cançons, jocs dansats i danses.
  • Oferir recursos i estratègies metodològiques als pares i mares, per transmetre coneixements musical, vius i adequats a les necessitats i capacitats dels infants.
  • Dotar els pares i mares participants dels recursos teòric - pràctic i d'un repertori bàsic necessaris per portar a terme un programa de música en els infants.
  • Coneixement i manipulació d'instruments de percussió petita.

Continguts

  • Moixaines
  • Jocs de falda
  • Cançó
  • Jocs dansats
  • Audició
  • El so i la seva producció, (joguines de so, instruments)
  • Captació d'estats afectius provocats per la música