El Centre d’Art Contemporani de Barcelona - Fabra i Coats acull fins al proper diumenge 28 d’abril l’exposició de l’artista Mireia Sallarès Kao malo vode na dlanu (Com una mica d’aigua al palmell de la mà), un projecte sobre l’amor a Sèrbia, que transita pels diferents problemes del pensament amorós. Al llarg de la mostra tindrà lloc el seminari Amor per a què? Canviar l’amor per canviar-ho tot?, amb l’objectiu de desplegar de forma col·lectiva qüestions que no sabem fer-nos sobre l’amor.

El seminari és gratuït, amb places limitades. Seran un total de vuit sessions que tindran lloc al mateix espai expositiu, amb l’excepció d’una d’elles, que es durà a terme a la Filmoteca de Catalunya. La inscripció al seminari és obligatòria, amb l’opció d’inscriure’s al seminari complet o a sessions individuals. Inscripcions a centredart@bcn.cat.

A continuació us desglossem les sessions.

Sessió 1 (26/02, a les 18h). Conferència i debat amb Noa Treister i Brigitte Vasallo

El capitalisme ens ha fet tan estúpids que només podem estimar allò que posseïm? La revolucionària russa Aleksandra Kollontaj es feia aquesta pregunta durant la primera meitat del segle xx per denunciar el vincle entre amor i propietat. On es troba avui aquesta experiència de l’emancipació que ens permeti viure l’amor no propietari?

Més informació sobre l'activitat i els ponents, aquí.

Sessió 2 (27/02, a les 18h). Projecció de documental i debat amb Eulàlia Comas i Irene Jaume

Si l’amor no és només una força reproductiva sinó també productiva, quines altres economies pot produir? Als anys 30, Catalunya va ser l’escenari d’una revolució política, econòmica i de l’organització de la vida. Des d’aquesta herència, quina és la transformació dels afectes que s’assaja avui en l’economia cooperativista i l’ecofeminisme?

Més informació sobre l'activitat i els ponents, aquí.

Sessió 3 (5/03, a les 18h). Conferència i diàleg amb Antonio Campillo i Fina Birulés

És l’amor un afecte polític? Hannah Arendt és autora d’assajos sobre els totalitarismes, la banalitat del mal o els refugiats. En la seva tesi i altres escrits va tractar l’amor com una passió apolítica o antipolítica, però també com un amor mundi que expressa el millor de la política. L’amor, és polític, apolític o antipolític?

Més informació sobre l'activitat i els ponents, aquí.

Sessió 4 (9/03, a les 12h). Conferència i diàleg amb Begoña Román i Mireia Sallarès

Quines responsabilitats estem disposats a contreure per estimar? Les societats neoliberals vinculen l’experiència amorosa a l’esfera individual, a la intermitència i a la tria: estimem sols, de manera intermitent i a aquells que hem triat. Com queda dinamitat aquest amor entès com una ficció de l’individu des de l’ètica de les cures i de les responsabilitats compartides?

Més informació sobre l'activitat i els ponents, aquí.

Sessió 5 (15/03, a les 18h). Lectura performàtica, amb música i debat amb Irina Mutt i Sònia Fernández Pan

Què n’ha fet, l’art, de l’amor? L’amor ha estat una de les temàtiques constants al llarg de la història de l’art, però algunes pràctiques artístiques contemporànies no només parlen d’amor sinó que l’adopten com a metodologia o formalització. Com es transforma l’art quan es deixa travessar per aquesta pràctica amorosa?

Més informació sobre l'activitat i els ponents, aquí.

Sessió 6 (23/03, a les 12h). Debat i projeccions amb Marco Aparicio i La No Name Kitchen

Podem estimar allò i aquells que no hem triat? Sabem que el feixisme comença amb la fantasia de creure que podem triar amb qui volem conviure. Davant de l’arribada de les persones migrants i refugiades que Europa viu com una crisi, i alhora com un negoci, podem recuperar l’auxili i la cooperació com a formes d’amor subversiu i incondicional?

Més informació sobre l'activitat i els ponents, aquí.

Sessió 7 (29/03, a les 21h, a la Filmoteca de Catalunya). Projecció del film Ljubav (Amor), de Vlatko Gilic, en diàleg amb fragments de Kao malo vode na dlanu (Com una mica d'aigua al palmell de la mà), de Mireia Sallarès.

Quines ficcions cal construir per significar el vincle entre l’escena amorosa i la construcció dels grans relats col·lectius? Aquestes dues pel·lícules ens suggereixen algunes pistes quan afronten el repte de documentar la realitat a partir d’estratègies cinematogràfiques molt diferents.

Més informació sobre l'activitat, aquí.

Sessió 8 (30/03, a les 12h). Conferència i debat amb Mari Luz Esteban i Joana Masó

Pot existir la dona sense reivindicar l’amor? Com més cuida una dona, més està contribuint al seu empobriment econòmic i a la seva manca de reconeixement social. Mari Luz Esteban ens avisa també que, a vegades, alguns moviments socials, inclòs part del feminisme, reivindiquen l’amor com l’alternativa a conflictes i desigualtats que precisament estan sent alimentats a força d’amor. Quines xarxes d’amistat i suport mutu podem construir per aturar aquest cercle?

Més informació sobre l'activitat i els ponents, aquí.