Teleassistència

El Servei de Teleassistència consisteix en la instal·lació d’un aparell molt senzill a l’habitatge de l’usuari, connectat mitjançant la línia telefònica a una central receptora, amb la qual es pot comunicar en cas d’urgència simplement prement un botó.

Des del centre d’atenció, uns professionals atenen la consulta i activen, si cal, el recurs més adient per cada situació: localitzar els familiars o persones de contacte, desplaçar una unitat mòbil al domicili de la persona usuària o activar altres serveis d’urgència (061, Bombers, Guàrdia Urbana, etcètera).

És un servei permanent, funciona les 24 hores del dia tots els dies de l’any. Té com a finalitat ajudar les persones grans amb discapacitat o dependència perquè puguin continuar vivint al seu domicili, amb seguretat, i també reduir el risc d’aïllament.

A més d’actuar en casos d’emergència, el servei també actua de manera preventiva mantenint un contacte telefònic continuat amb la persona usuària.

Qui el pot demanar?

  • Persones iguals o més grans de 75 anys.
  • Persones majors d’edat i menors de 75 anys, amb certificat de discapacitat expedit per la Generalitat de Catalunya, on consti que superen el barem d’assistència de tercera persona o el barem de mobilitat reduïda o amb reconeixement de grau de dependència.
  • Persones majors d’edat i menors de 75 anys en altres situacions en què el treballador o treballadora social valori la necessitat de disposar del servei.

En qualsevol cas, cal complir els requisits següents:

  • Estar empadronat a la ciutat de Barcelona i viure-hi de manera permanent.
  • Gaudir de capacitat mental i cognitiva suficient per poder utilitzar correctament el servei.
  • Viure sol permanentment o durant gran part del dia.
  • Conviure amb altres persones que presenten idèntiques característiques d’edat avançada o discapacitat o dependència.