S’inicien les obres dels túnels de Glòries

Comencen les obres dels túnels viaris a la Plaça de les Glòries i les inspeccions als edificis de l’entorn per a garantir la màxima seguretat de l’obra

27/04/2015

Simulació boca túnel c/Badajoz

Aquesta setmana comencen sobre el terreny, amb l’inici de l’execució dels pous d’atac, les obres dels túnels viaris a la plaça de les Glòries, entre els carrers Badajoz i Castillejos, després que durant les darreres setmanes l’empresa municipal, BIMSA, i la UTE adjudicatària de l’obra, formada per Romero Gamero, SAU+Benito Arnó e Hijos, SAU+Copisa Constructora Pirenaica, SA i COMSA, SAU, hagin estat executant treballs previs.

En paral·lel, l’Ajuntament de Barcelona està prenent totes les mesures de seguretat per a l’execució d’aquesta complexa obra i està duent a terme una campanya per avaluar l’estat estructural dels edificis i informar a les comunitats de veïns de les mesures d’auscultació que es faran de manera preventiva als edificis de l’entorn.

Les obres que ara comencen, i que no comporten afectacions de trànsit, permetran executar els túnels entre els carrers Castillejos-Badajoz, de 508 metres de longitud, amb boques al c/Castillejos i a meitat de l'illa Badajoz- Ciutat de Granada. Es tracta d’uns túnels urbans -dos tubs independents unidireccionals, amb tres carrils per sentit, que s’executaran en un termini previst de dos anys i que tenen un cost previst de 49.675.740 euros (IVA exclòs).

En aquest període els treballs a realitzar consisteixen en l’execució de les excavacions, estructures, el desviament de serveis afectats així com les instal·lacions i acabats que per motius constructius calgui executar conjuntament amb l’obra civil. A grans trets, es faran servir dos mètodes d’execució diferents: entre pantalles a cel obert (al centre de la plaça) i en mina (sota les infraestructures ferroviàries).

Els túnels, que seguiran la traça de la Gran Via, arribaran a una profunditat màxima de 25 metres sota la rasant de la plaça, ja que hi ha diversos serveis i infraestructures en el subsòl. Entre d’altres, els túnels passaran per sota dels 4 túnels existents: L1 Metro, R1 línia de Maçanet -Massanes, R3 /R4 (línies de Manresa i Puigcerdà) i la línia d'Estació de França-Sants.

Amb motiu de l’inici de les obres dels túnels viaris a la plaça de les Glòries, l’Ajuntament de Barcelona, a través de BIMSA, està duent a terme una campanya per a garantir la màxima seguretat de l’obra i la total informació als veïns de l’entorn. Tècnics d’inspecció d’edificis visitaran els habitatges per a realitzar un informe estructural. Les inspeccions van començar a finals de març i es fan sobre uns 45 edificis (uns 850 habitatges aproximadament).

Està previst uns dispositius d’auscultació a les façanes, amb perns d’anivellament i prismes col·locats a la façana.

Els túnels previstos a l’àmbit de la plaça de les Glòries son uns túnels urbans -dos tubs independents amb circulació unidireccional- amb una longitud total de 957 metres, que recolliran el trànsit de la Gran Via, amb una IMD mitjana de 90.000 cotxes /dia.

Un cop es completi aquesta fase d’obra, està prevista una segona fase de túnel, de 449 metres de longitud, entre Badajoz-Rambla del Poblenou. Es tracta d’una obra més senzilla: un tram completament rectilini i amb la mateixa secció en ambdós sentits que discorrerà a una profunditat d'uns 10 m per sota de la rasant de Gran Via.


Vídeo de BTV notícies

Informa't

Si vols més informació omple el següent formulari








He llegit i accepto l'avís legal de protecció de dades

Segueix Les Glòries