Renovem la flota d’escúters dels districtes de Gràcia i Sant Martí per un model elèctric

  • La Guàrdia Urbana adquireix 30 noves escúters elèctriques i la flota d’aquests vehicles al cos de policia barceloní arriba al 26%
  • La ciutat disposarà  de tres Unitats Territorials  amb totes les seves motocicletes elèctriques: Eixample, Gràcia i Sant Martí

 

Aquest matí el comissionat de Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Amadeu Recasens, ha presentat les 30 noves escúters elèctriques destinades al servei de la Guàrdia Urbana i que ampliaran la flota de vehicles elèctrics del cos de policia barceloní.

La Guàrdia Urbana disposa d’una flota de 301 vehicles de dues rodes, 234 dels quals són escúters. Amb la incorporació d’aquests nous vehicles, la flota d’escúters elèctrics a la Guàrdia Urbana passa de 32 a 61, gairebé el 26% del total, i es preveu que al llarg del 2018 es substitueixin 7 motocicletes de trail de benzina per altres elèctriques. La previsió és que es pugui substituir progressivament tota la flota d’escúters de benzina de la Guàrdia Urbana per escúters elèctrics.

Les 30 escúters elèctriques aniran destinades a les Unitats Territorials de Gràcia i Sant Martí, i substitueixen les motocicletes amb motor de benzina que el cos de policia barceloní utilitzava en aquests districtes. Gràcia i Sant Martí es converteixen d’aquesta manera en els següents districtes policials elèctrics després de l’Eixample, que va ser la primera Unitat Territorial en veure substituïda les motocicletes de benzina per les elèctriques.

L’objectiu és fer més sostenible la mobilitat d’aquests agents i aconseguir millores mediambientals significatives amb l’estalvi de combustible fòssil que serà canviat per energia elèctrica. Cada escúter de la Guàrdia Urbana de Barcelona recorre una mitjana de 4.000 quilòmetres i consumeix una mitjana de 405,8 litres de benzina cada any. Per tant, en un any, la incorporació de 30 escúters elèctrics comportarà un estalvi de gairebé 13.000 litres de combustible.

El model és la BMW C Evolution, un vehicle de zero emissions que té una potència nominal d’11 kW i pot arribar a una potència màxima de 35 kW (equivalent a 48CV) i està homologada per conduir-la amb els carnets A1 i B.

Aquest model té una ràpida capacitat d’acceleració i el motor elèctric li ofereix més qualitats dinàmiques. L’escúter té una autonomia de 160 quilòmetres i pot agafar una velocitat màxima de 129 km/h. El vehicle està preparat i adaptat a la normativa de vehicles policials; reforça la protecció dels agents; disposa de sistemes de senyalització prioritària i acústica a la part davantera i posterior de l’escúter; permet que la flota es pugui gestionar a través de la tecnologia GPS; disposa de maleta posterior de 40 litres; llanterna Led col·locada sota el seient de l’escúter; l’escúter també disposa de bateria addicional per a l’alimentació de tot l’equipament policial.

L’Ajuntament de Barcelona treballa per avançar cap a una mobilitat més sostenible potenciant els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic i fomentant alhora l’ús de vehicles elèctrics, que suposen una oportunitat per reduir les emissions de contaminants locals, les emissions de CO2, el soroll i el consum energètic. En aquest sentit, el Govern municipal ha renovat el conveni amb la Plataforma LIVE per dos anys més, donant continuïtat a un acord de col·laboració entre l’Administració i el sector privat per impulsar reptes estratègics i mantenir així les matriculacions dels vehicles elèctrics en alça.

Alhora, continua treballant per impulsar l’electromobilitat i ampliar el nombre de vehicles d’aquestes característiques de la flota municipal. Actualment aquesta ja disposa de 372 vehicles elèctrics, aproximadament el 40% del total.

Documents adjunts