Esteu aquí

Entren en funcionament cinc nous carrils bici a Barcelona

dimecres, gener 3, 2018 - 14:08

En destaca l’eix Sant Antoni Maria Claret – Indústria, que passa per Horta-Guinardó i uneix la travessera de Gràcia i la Meridiana

L’objectiu és cosir la ciutat en bicicleta a través d’eixos pedalables. Coincidint amb el final de l’any, els i les ciclistes disposen de 7,2 nous quilòmetres de carril bici, amb dues novetats destacades: l’eix Sant Antoni Maria Claret – Indústria, que uneix la travessera de Gràcia amb l’avinguda Meridiana, i a la Gran Via, on ja funciona el primer tram sobre la calçada, entre Vilamarí i Aribau.

L’estratègia municipal de la bicicleta assenyala com a objectius principals la mobilitat per tota la ciutat sobre dues rodes, poder anar a qualsevol lloc en bici i fer-ho amb seguretat, convivint amb vehicles i vianants, respectant l’espai de tothom. Una senyalització adequada, noves regulacions semafòriques, carrils en calçada que alliberin les voreres i zones pacificades al trànsit són algunes de les mesures per traçar eixos ciclistes horitzontals i verticals per tendir cap a una veritable trama ciclista i afavorir una mobilitat alternativa més sostenible i saludable tant per a l’individu com per al conjunt dels veïns i les veïnes.

L’eix Sant Antoni Maria Claret – Indústria, que passa pel districte d’Horta-Guinardó, uneix la travessera de Gràcia i la Meridiana, cosint un traçat interromput per espais difícils de recórrer en bicicleta. Es tracta de dos carrils unidireccionals que conflueixen al carrer de Biscaia per anar a parar a la Meridiana.

L’altra gran novetat, el tram de la gran via de les Corts Catalanes, llargament reivindicat pels usuaris de la bicicleta, es consolida i s’instal·la definitivament als laterals de la Gran Via després que el carril provisional habilitat l’any passat coincidint amb la Fira de Reis tingués una acollida magnífica. El primer tram obert és el comprès entre els carrers de Vilamarí i d’Aribau.

Aquests dos eixos més els que es detallen a continuació sumen un total de 7,2 quilòmetres de carrils:

  • Josep Carner – Portal de la Pau (Ciutat Vella): 450 metres de carril bici bidireccional pel centre de la calçada per unir el Paral·lel i la Rambla.
  • Fase 1 al carrer de Ganduxer (Sarrià – Sant Gervasi): 1,82 quilòmetres de carril bici unidireccional per unir la Diagonal amb el passeig de la Bonanova.
  • Garcilaso – Olesa (Sant Andreu): 710 metres de carril bici bidireccional que permet donar continuïtat al carril existent del c. Garcilaso i connectar-lo amb la banda baixa de la Meridiana i amb la plaça de Maragall.

Obres acabades durant el darrer trimestre del 2017:

  • Eix Sardenya – Ramon Trias Fargas, entre Provença i Salvador Espriu.
  • Dr. Fleming.
  • Degà Bahí.
  • Eix Berlín – París – Londres, amb els trams oberts dels carrers de París i de Londres.
  • Tram del c. Esteve Terradas de l’eix Vallcarca – Esteve Terradas.
  • Fase 1 Rio de Janeiro.
  • Taulat (entre Badajoz i Selva de Mar).

Obres en marxa:

  • Eix Sardenya – Ramon Trias Fargas, entre Provença i Camèlies.
  • Eix Vallcarca – Esteve Terradas, en obres a l’avinguda de Vallcarca.
  • Gran Capità – Carreras.
  • Connexió amb Esplugues de Llobregat al final de la Diagonal.
  • Taulat, en obres fins a la plaça de Llevant.
  • Eix Navas de Tolosa – Bilbao – Jonquera.
  • Av. Reina Maria Cristina.
  • Eix Pau Casals – Bori i Fontestà.