You are here

El tram del costat del Besòs de Pere IV ja és una via verda i saludable

Urbanisme i infraestructures. La renovació de la carretera Antiga de Mataró contribueix a dinamitzar els barris, revitalitzar-ne la identitat històrica i impulsar-hi equipaments nous.

Les obres per transformar el carrer de Pere IV en un nou eix cívic i cultural per a vianants, amb prioritat per a la mobilitat sostenible i el verd urbà, continuen avançant. El tram entre el carrer de Josep Pla i la rambla de Prim, a la banda del Besòs, és el segon que s’ha remodelat, després que es reformés la via al centre del Poblenou.

 

La transformació de la banda del Besòs del carrer de Pere VI contribueix a dinamitzar els barris de la franja del Besòs i a revitalitzar-ne el patrimoni industrial i la identitat històrica amb usos nous per a activitats econòmiques, socials i cooperatives, i també permet impulsar-hi equipaments nous.

La remodelació de l’eix Pere IV, al districte de Sant Martí, completa ara la segona fase, després que l’estiu del 2017 s’estrenés el tram renovat entre els carrers de Roc Boronat i de Bilbao.

Mobilitat sostenible i més barri

Es deixa enrere la configuració anterior, que destinava fins a quatre carrils a la circulació, i es defineix una calçada nova amb un carril bici de doble direcció i segregat al costat de muntanya, un carril de circulació de sentit únic en sentit Besòs i un carril de serveis al costat de mar per a zones de càrrega i descàrrega, aparcament i altres serveis.

Les voreres adquireixen protagonisme i així la ciutadania guanya espai al vehicle de motor. La vorera del costat de muntanya té una amplada d’uns quinze metres, amb espai per a parterres amb vegetació i zones d’estada, mentre que la vorera del costat de mar fa 5,45 metres d’amplada.

Aquesta distribució de l’espai es repetirà al tram, ara en obres, entre els carrers de Josep Pla i de la Selva de Mar, que es preveu que s’acabarà a la tardor del 2019.

A més de remodelar la calçada, el carril bici i les voreres de l’eix, l’actuació ha inclòs renovar-hi l’enllumenat, col·locar-hi mobiliari urbà nou, com bancs, papereres i aparcaments de bicicletes, adaptar-hi els passos de vianants i els semàfors i la senyalització corresponent i plantar-hi fins a 77 exemplars nous d’arbrat. Finalment, s’hi ha renovat la xarxa de clavegueram i s’hi ha construït una xarxa de recollida pneumàtica de residus.

Una inversió per al veïnat

La inversió dels dos àmbits de la banda del Besòs, un cop acabat el tram entre els carrers de la Selva de Mar i de Josep Pla, serà d’uns 12,5 milions d’euros. Amb la inversió del primer tram, que es va executar al 2017, entre els carrers de Roc Boronat i de Bilbao, s’hauran invertit uns 20 milions d’euros en la remodelació del carrer de Pere IV.