Esteu aquí

El telèfon d’atenció ciutadana 010 ja és gratuït

dimecres, març 29, 2017 - 12:18

L’Ajuntament de Barcelona treballa per millorar i fer més accessible l’administració municipal. És per aquest motiu que el telèfon d’informació i atenció ciutadana 010 és gratuït des de l’1 d’abril del 2017, quan entri en vigor el nou contracte amb el proveïdor del servei.

La gratuïtat del 010 és un dels compromisos del PAM (Pla d’Actuació Municipal) i una de les iniciatives ciutadanes que ha recollit més suports a través de la plataforma Decidim.Barcelona. Aquesta mesura tindrà cost zero per la ciutadania.

L’any passat, el cost estimat pels ciutadans va ser d’1.252.000 euros dels quals, l’Ajuntament de Barcelona va percebre 425.000 euros. Amb el canvi de modalitat, el Consistori deixarà de percebre aquests ingressos i haurà d’abonar 200.000 euros/l’any, aproximadament, per mantenir aquest servei.

La nova tarifació inclourà un altre canvi al telèfon metropolità. El nou número serà el 931 537 010, de tarifa ordinària, en substitució del 807 11 77 00, de tarifació especial. El telèfon del civisme 900 226 226 continuarà de franc, però per comunicar exclusivament queixes i suggeriments.

El servei d’atenció telefònica del 010 va néixer a Barcelona ara fa 30 anys i s’ha estès per altres ciutats de Catalunya i de l’Estat espanyol. El 2016, el 010 va atendre més de 600.000 trucades.L’actual Ajuntament vol fer coincidir aquest aniversari i la seva gratuïtat amb l’ampliació dels tràmits que podran fer-se a través d’aquest servei d’atenció telefònica. Actualment són 104, mentre que a les Oficines d’Atenció Ciutadana es fan 243. Aquesta mesura vol agilitzar el temps que els ciutadans dediquen a fer tràmits, a la vegada que es dóna resposta als col·lectius més vulnerables que tenen dificultats a l’hora de fer gestions a través del web.

Fins a l’entrada en vigor d’aquesta gratuïtat, el pròxim 1 d’abril, els ciutadans que ho desitgin podran fer servir el telèfon del civisme per demanar cita prèvia a les OAC, a cost zero.