Els mercats i comerços de proximitat posen en marxa la targeta de fidelització Viba.Barcelona

Viba.Barcelona començarà a funcionar a Sant Antoni i l’Esquerra de l’Eixample i s’ampliarà a la resta de l’Eixample i a altres districtes, d’acord amb la voluntat de les associacions de comerciants del territori.

Avui ha entrat en funcionament la targeta de fidelització del comerç de proximitat de Barcelona, Viba.barcelona. Per primera vegada, dels mercats municipals de Barcelona i els comerços de proximitat dels diferents eixos de la ciutat comptaran amb una targeta unificada de fidelització de clients que es podrà fer servir en tots els establiments que estiguin associats.

Viba.barcelona s’ha posat en funcionament aquest matí al mercat de fresc de Sant Antoni, al mercat Encants de Sant Antoni i a establiments de Sant Antoni Comerç. La targeta es posa en marxa amb un període inicial de proves en el qual s’aniran incorporant els comerciants progressivament. En les properes setmanes s’ampliarà també al Mercat del Ninot i, en els mesos següents, altres associacions de comerciants i de paradistes del districte de l’Eixample. A partir de febrer de 2019, s’anirà ampliant a altres barris i districtes de la ciutat, d’acord amb la voluntat de les associacions de comerciants de cada territori i amb l’impuls de l’ajuntament.

L’objectiu és que aquesta targeta contribueixi a què els comerços de proximitat i els mercats municipals fidelitzin més els seus clients i atreguin nous públics. Viba.barcelona és possible gràcies a l’impuls de l’Ajuntament de Barcelona i de l’associació Fidelitza Barcelona.

Avantatges de Viba.barcelona

La targeta es podrà tenir en format físic, en format digital, i mitjançant una app, i donarà un avantatge mínim de l’1% de la compra que el client faci. Els comerços podran decidir incrementar aquest percentatge, oferir avantatges excepcionals en moments puntuals o establir temporades d’ofertes especials. El client o clienta podrà disposar d’aquell estalvi o aquell avantatge en el mateix establiment posteriorment.

La targeta també facilitarà altres beneficis com cupons descompte del 10% en els aparcaments de Barcelona Serveis Municipals (B:SM), descomptes del 25% de descompte al Zoo de Barcelona i entrades 2×1 en museus de la ciutat. Progressivament s’hi aniran incorporant nous avantatges addicionals.

Tots aquests avantatges es podran consultar tant a la aplicació de Viba.barcelona, descarregable en Android i IOS, com en el web específic www.viba.barcelona. En tots dos formats es podrà consultar el saldo de diners que cada persona té per comprar en les diferents botigues, el directori d’establiments on es pot fer servir la targeta, les ofertes de què es pot gaudir als diferents establiments en cada moment, els concursos en què es pot participar o les novetats que s’hi vagin produint.

A banda, l’associació Fidelitza Barcelona ha creat un servei centralitzat de comunicació, màrqueting, promoció i dinamització de Viba.Barcelona de manera que els clients puguin rebre les ofertes dels comerciants de la ciutat de manera ordenada i d’acord amb els seus interessos. 

Funcionament de Viba.barcelona

Un cop la persona s’hagi registrat bé mitjançant el web, bé mitjançant l’aplicació es podrà gaudir dels avantatges de la targeta també indicant el número de DNI, mitjançant el nom i cognom o mitjançant el número de telèfon que s’hagi facilitat. La idea és que no calgui portar la targeta a sobre perquè es puguin aplicar els avantatges.

Les persones que ho desitgin podran recollir la targeta física Viba.barcelona als punts d’informació dels mercats municipals.

Mecanisme de funcionament

Un web i una app seran les eines per poder accedir al sistema de fidelització Viba.Barcelona. Els comerços hi tindran accés per tal de poder aplicar les gratificacions corresponents, i els clients hi podran comprovar els saldos acumulats i les ofertes que tenen disponibles.

A l’hora d’aplicar les ofertes i els punts acumulats, la identificació de l’usuari es podrà fer indistintament amb el codi de barres de la targeta, amb el document d’identitat del client, amb el número de telèfon o amb el seu nom i cognom.

Fruit d’una estratègia per avançar en la digitalització del comerç

El sistema de fidelització del comerç de proximitat s’inscriu en el marc de la Mesura de Govern l’Estratègia de Reforç i Projecció del Comerç de Barcelona 2017-2019 i el Pla Estratègic de Mercats 2015-2025. La mesura inclou entre les seves línies estratègiques, preservar i enfortir el model de comerç de proximitat de Barcelona i la millora de la seva competitivitat, la innovació i la transformació digital.