Els mercats mostren la seva vessant solidària

Els mercats barcelonins se sumen un any més a diverses iniciatives de responsabilitat social. Algunes és el primer any que hi participen, d’altres ja vénen d’anys anteriors, com el Gran Recapte d’Aliments o Posa’t la gorra, entre d’altres.

Els mercats de Barcelona han estat des de sempre escenari de diverses campanyes de responsabilitat social. Aquests últims mesos, han estat varis els que han participat en diferents iniciatives. N’hi ha algunes que es repeteixen des de fa anys, d’altres que són noves, però totes elles posen el focus en la solidaritat.

Aquest any ha arribat la campanya Bolígraf solidari, promoguda per la Fundació Disgrup, als mercats de Barcelona. Els voluntaris de la Fundació van estar el passat 29 i 30 d’octubre al Mercat del Ninot i el 10 i 11 de novembre al Mercat de la Concepció. Anteriorment, la Campanya Bolígraf Solidari ja l’havíem pogut veure a diferents localitzacions de Barcelona.

La campanya consisteix en la venda de bolígrafs al preu d’1 euro, per contribuir a la millora de les condicions de vida de persones amb discapacitat. A més, promou la sensibilització i  conscienciació entre la gent que va a comprar al mercat i ajuda a integrar a persones discapacitades, ja que tots els voluntaris de la campanya formen part de la Fundació Disgrup.

Es tracta d’una campanya sense fi, ja que durant aquests propers mesos tindrà lloc en diferents mercats de la ciutat de Barcelona.

Amics de la Llar és una fundació sense ànim de lucre amb l’objectiu de connectar estudiants amb gent gran que vol companyia. És a dir, Amics de la Llar, ofereix allotjament a joves a canvi de companyia a persones grans que demanen no estar soles, sobretot a les nits.

En la mateixa línia que l’anterior, Mercats de Barcelona ha participat en la iniciativa Llibre solidari: L’objectiu d’aquesta campanya és la d’ajudar a persones grans amb mancances econòmiques. D’aquesta manera, aquesta iniciativa ha participat en diversos mercats venent llibres amb el propòsit d’ajudar a gent gran que ho necessita.

L’associació Fundació Diabetis Zero té com a objectiu recol·lectar fons per la investigació de la diabetis. Han estat diverses vegades instal·lats als Mercats de Barcelona, l’última vegada, el mes de novembre al Mercat de Sants.

Posa’t la gorra, iniciativa promoguda per l’AFANOC, ja és el novè any que ha col·laborat amb Mercats de Barcelona per a desenvolupar algunes accions de la seva campanya contra el càncer infantil. En aquest cas, ha tingut lloc el primer cap de setmana de desembre als següents mercats: Guineueta, Canyellles, Sant Antoni, Concepció, El Ninot, ja mercats participants durant anys anteriors, i Vilapicina, Horta i Sants que s’han estrenat aquest any.

La campanya consisteix en la venda de gorres creades per l’AFANOC. Aquesta associació treballa dins i fora dels hospitals per tal de millorar la qualitat de vida de les malalties de llarga durada i els efectes dels tractaments, que influeixen de manera directe als malalts i a les famílies.

El dia 25 de novembre, Dia internacional contra la violència de gènere, al Mercat de Sagrada Família, Mercat de la Barceloneta i Mercat de Provençals s’hi van instal·lar estands informatius als seus recintes i es van repartir bosses amb el lema “Construïm barris lliures de masclisme!”. Aquesta acció s’engloba dins la Campanya BCNAntimasclista promoguda per l’Ajuntament de Barcelona.

També en aquesta línia, el Mercat de la Trinitat Nova, es va sumar a aquesta campanya en un acte on van participar personalitats del món del cinema, el teatre i la comunicació. La campanya va consistir en fer una fotografia a tots els participants amb un cartell facilitat per l’Associació de Comerciants de la Trinitat Nova per mostrar el rebuig a la violència masclista.

El primer cap de setmana de desembre ha tingut lloc el Gran Recapte d’Aliments. Consisteix en una iniciativa que té com a objectiu la recollida d’aliments bàsics per aconseguir que les persones més necessitades del nostre entorn rebin ajuda alimentària. Aquesta campanya també serveix per donar a conèixer la situació que travessa aquest grup arran de la crisi econòmica.

Com cada any, s’ha dut a terme a tots els mercats municipals alimentaris (39 en total), la campanya del Gran Recapte d’Aliments. El tret de sortida va ser l’1 de desembre a les 9 hores, al Mercat de la Marina i la campanya va durar fins el dissabte dia 2.

El diumenge 17 de desembre, la Marató de TV3 dedica la seva 26a edició a les malalties infeccioses greus. Diversos mercats s’han sumat a la iniciativa amb diferents accions. El 2 de desembre el Mercat de Lesseps va organitzar una botifarrada amb mongetes per fer un recapte per la causa. També hi participarà el Mercat de La Llibertat, que ha organitzat una escudella solidària popular el proper 24 de desembre, on també s’hi recaptaran fons per La Marató.