Mercats i Comerç treballen junts en una jornada interna

Durant tot un matí, els diferents departaments han compartit dades, experiències i projectes de futur amb els seus col·legues.

Els treballadors i les treballadores de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), com cada any, han celebrat una jornada de treball interna. Enguany, per primera vegada, s’han reunit amb els seus col·legues de Comerç de Barcelona. Durant tot un matí s’han presentat les dades que defineixen les actuacions i la feina feta el darrer any, s’han mostrat les estadístiques que han definit el sector a la ciutat el 2017 i s’ha parlat d’estratègies, innovació, futures actuacions i comunicació.

El regidor de Comerç i Mercats, Agustí Colom, ha donat la benvinguda a l’esdeveniment juntament amb el gerent de l’IMMB, Màxim López. A continuació els diferents departaments s’han anat presentant i destacant les xifres i els acompliments de les seves àrees. S’ha parlat també del Pla Estratègic dels Mercats de Barcelona (2015 – 2025) i dels seus tres grans punts focals: l’ànima, la sostenibilitat i el motor, explicant les activitats i objectius de cadascun d’ells.

Tenint en compte el paper social, de construir barri i teixit veïnal, que tenen els mercats -i el comerç de proximitat en general-, s’ha posat de manifest la valoració positiva que en fa la ciutadania. Els barcelonins i les barcelonines donen un notable als mercats a l’Enquesta de Serveis Municipals de la ciutat i el seu grau de satisfacció està per damunt del 80%. A més, darrerament s’ha fet força notòria la fidelització dels clients i hi ha hagut un increment de les visites des de l’any 2013.

Un dels temes recurrents i amb més pes que s’ha parlat ha estat el de les obres i actuacions diverses als mercats de la ciutat. A uns mesos de la inauguració del Mercat de Sant Antoni, els assistents han pogut sentir un resum del procés de la rehabilitació d’aquest emblemàtic edifici. A més, també s’ha parlat del trasllat dels paradistes de Sant Andreu a la carpa provisional a la qual es troben actualment i de la situació de les obres d’altres mercats com el de la Vall d’Hebron, el de Bon Pastor, el Carmel, el Besòs o Lesseps. S’han mencionat també actuacions menors però que han tingut un impacte molt positiu com la reorganització dels magatzems del Mercat de Sants.

Pel què fa a la comunicació, els membres del departament han destacat l’increment de l’impacte a les xarxes socials -especialment a Instagram, on mercats ha augmentat un 115% de seguidors en el darrer any. A més, s’ha explicat la campanya de Comerç i Mercats “El comerç de Barcelona sona bé”, de la qual se’n va presentar la rumba el dia del Gran Tiberi de Carnaval al Mercat de l’Abaceria i que aviat entrarà en una segona fase. Entrant ja en xifres, s’ha destacat també que al llarg del 2017 s’han organitzat més de 700 activitats de tot tipus als mercats de la ciutat.

Per la seva banda, Comerç de Barcelona ha fet una introducció al seu equip als seus col·legues de l’IMMB i els ha parlat dels seus eixos, estratègies i projectes sota el lema “el Comerç fa ciutat”.

La cloenda de l’acte ha estat a càrrec també del gerent de l’IMMB, Màxim López, i el regidor de Comerç i Mercats, Agustí Colom, que han fet unes breus conclusions del que s’havia presentat durant el matí i han parlat dels propers reptes i objectius de Mercats de Barcelona. Finalment, aquells assistents que ho han volgut, han pogut visitar la nova seu de l’IMMB, al carrer Gran de Sant Andreu, 200.