Alternativa 2: Tramvia per l’avinguda Diagonal en túnel limitat exclusivament al tram més congestionat
Aquesta segona alternativa s’inicia a la traça actual del Trambaix després de creuar l’avinguda de Sarrià (en sentit Besòs). En aquest punt s’inicia la rampa per al soterrament de les vies en una longitud de 175 m, de manera que el tram en túnel comença just abans de la plaça de Francesc Macià, la qual cosa comporta la reubicació de la parada actual del Trambaix a l’altra costat de la plaça, tot passant a ser una estació soterrada. No queda afectada, per tant, l’actual configuració de carrils de la Diagonal en aquest tram.
Característiques principals:
Del total de la longitud del tram de túnel (1.920 m), 1.095 m corresponen a trams construïts en mina (57 %) mentre que 825 m corresponen a trams construïts entre pantalles a cel obert (43 %), la qual cosa suposa:
- Una important afectació en superfície durant les obres, que abasta una amplada d’entre 15,7 i 19,7 m de la Diagonal, que provocarà tant afectacions al trànsit com ambientals (sorolls, pols, vibracions...) i socioeconòmiques (accessibilitat, impacte sobre el comerç...).
- Afectació de la part de la Diagonal recentment reformada entre Francesc Macià i passeig de Gràcia
- Retirada i posterior replantació de les dues files d’arbrat del costat mar en els trams a cel obert.
Aquesta alternativa inclou tres parades soterrades (una de les quals és la reubicació de l’actual de Francesc Macià) i tres parades en superfície.