Alternativa 2: Tramvia per l’avinguda Diagonal en túnel limitat exclusivament al tram més congestionat

Aquesta segona alternativa s’inicia a la traça actual del Trambaix després de creuar l’avinguda de Sarrià (en sentit Besòs). En aquest punt s’inicia la rampa per al soterrament de les vies en una longitud de 175 m, de manera que el tram en túnel comença just abans de la plaça de Francesc Macià, la qual cosa comporta la reubicació de la parada actual del Trambaix a l’altra costat de la plaça, tot passant a ser una estació soterrada. No queda afectada, per tant, l’actual configuració de carrils de la Diagonal en aquest tram.

 

Característiques principals:

Del total de la longitud del tram de túnel (1.920 m), 1.095 m corresponen a trams construïts en mina (57 %) mentre que 825 m corresponen a trams construïts entre pantalles a cel obert (43 %), la qual cosa suposa:               

  • Una important afectació en superfície durant les obres, que abasta una amplada d’entre 15,7 i 19,7 m de la Diagonal, que provocarà tant afectacions al trànsit com ambientals (sorolls, pols, vibracions...) i socioeconòmiques (accessibilitat, impacte sobre el comerç...).
  • Afectació de la part de la Diagonal recentment reformada entre Francesc Macià i passeig de Gràcia
  • Retirada i posterior replantació de les dues files d’arbrat del costat mar en els trams a cel obert.

 

Aquesta alternativa inclou tres parades soterrades (una de les quals és la reubicació de l’actual de Francesc Macià) i tres parades en superfície

Fitxa amb les dades principals
Mode: Tramvia en plataforma reservada o túnel
Tracció i alimentació: Elèctrica sense catenària
Nombre total UT simples (any horitzó 2051): 75 (flota actual: 41)
Capacitat UT simple (UT doble): 220 pax (440 pax)
Longitud UT simple (UT doble): 32,5 m (65,5 m)
Recorregut: Plaça de Francesc Macià - Avinguda Diagonal - Plaça de les Glòries
Longitud connexió (explotació): 3.957 m (2.098 m en túnel)
Nombre de parades de nova construcció: 6 (3 en túnel)
Nombre de parades addicionals a la xarxa: 5 (3 en túnel)
Distància mitjana entre noves parades: 616 m
Interval mínim de pas del tramvia: 4 min
Velocitat comercial mitjana del tramvia: 21 km/h
Demanda potencial inicial estabilitzada: 241.831 pax/dia

Renders de l'alternativa

Alternativa 2 - Render 2
Entre Francesc Macià i Roger de Llúria
Alternativa 2 - Render 1
Entre carrer Roger de Llúria i carrer Bruc
Alternativa 2 - Render 3
Entre carrer Marina i Plaça de les Glòries

Altres materials

Esquema de l'alternativa 2
Esquema de l'alternativa 2
Detalls i parades alternativa 2
Detalls de traçat i parades de l’alternativa 2
Planta de l'alternativa 2
Planta de l'alternativa 2
Secció comparativa de l'alternativa 2
Secció comparativa de l'alternativa 2