Barcelona Cultura

El penjoll de l’ós de la firma TOUS s’incorpora a la col•lecció de disseny de producte del Museu del Disseny

Material de premsa

21 de juny de 2017. Ahir es celebrar l’acte de donació al Museu del Disseny de Barcelona per part de la família Tous, de la firma TOUS del que va ser un dels primers prototips d’aquest penjoll dissenyat per Rosa Oriol el 1985 i realitzat artesanalment al taller de la botiga del carrer del Born de Manresa on la marca va néixer el 1920. La peça s’incorpora als fons de la col·lecció de Disseny de producte del Museu , segons Pilar Vélez, directora del Museu: “Pel seu valor com a icona de gran popularitat. És la  creació de joieria, i també motiu aplicat a altres suports i objectes, de més gran projecció internacional”.

A l’acte hi van assistir Rosa Oriol, Vicepresidenta i Directora Creativa de TOUS;  Salvador Tous, President Honorífic; Rosa Tous, Vicepresidenta Corporativa; Marta Tous, Directora d’ I+D; i, Pilar Vélez, directora del Museu del Disseny.

Icona inconfusible de la marca, el penjoll de l’ós que s’integra al fons del Museu és una peça d’or de 18 kt de 19 mm d’alçada i 14 mm d’amplada, de 0,80 dècimes de gruix, retallat amb serra sobre una planxa llisa. Rosa Oriol que va assenyalar durant l’acte que : ”les icones no les fan les marques, sinó les persones”, es va inspirar per la creació d’aquesta peça en l’ós de peluix i la tendresa i records de la infantesa que evoca i va voler transformar aquesta idea en una joia portable i assequible a un gran públic. Des del 1985 fins a l’actualitat el disseny ha anat evolucionant. Des de la fabricació totalment artesanal de peces úniques i produccions molt petites dels anys 80, passant per la introducció de motlles i la microfusió als 90, fins a l´ús de la tècnica de l’electroforming, que permet fabricar peces amb volum i poc pes, sense soldadures, així com altres tècniques com l’estampació, la sublimació o els bilaminats que han suposat una evolució de la peça tant en el disseny com en els materials emprats.

Sobre TOUS

Fundada el 1920, va ser sota el lideratge de Rosa Oriol i Salvador Tous quan la marca va iniciar el seu ascens en apostar per un concepte de joieria innovador que es desmarcava de l'alta joieria tradicional. Entre finals de la dècada dels 80 i principis dels 90, s’incorporen al negoci familiar les 4 filles del matrimoni Tous. Rosa, Alba, Laura i Marta. TOUS s'ha convertit en una marca joiera “lifestyle”, amb les seves línies de bosses, fragàncies, rellotges, ulleres i accessoris, amb un posicionament de luxe assequible.

Amb presència en els 5 continents amb més de 500 botigues en ciutats com Barcelona, Madrid, Nova York, Miami, Shanghai, Tokio, Moscou, Ciudad de Mèxic o Dubai, TOUS es consolida com a marca global. La firma va generar unes vendes de 403 milions d’euros durant el 2016, que representa un creixement del 9,4% respecte l’exercici anterior.

www.tous.com

Imatges per descàrrega

Contacte de premsa Museu del Disseny

Divina Huguet

Premsa

Pl. de les Glòries Catalanes, 37-38

08018 - Barcelona

93 256 68 00

premsa.museudeldisseny@bcn.cat

museudeldisseny.barcelona.cat

Contacte de premsa TOUS

Isabel Gaset

igaset@atrevia.com

610 47 32 35

 

 

Ajuntament de Barcelona