Barcelona Cultura

IV Jornada de Creativitat i Tendències

Conferences
Supported by: 

INSCRIURE'M (TALLERS)

ENTRADES GENERALS A LES CONFERÈNCIES EXHAURIDES

Quarta edició d’aquesta Jornada que vol acostar les idees, conceptes i pràctiques innovadores de les grans tendències del mercat a un públic de professionals del disseny i de les indústries creatives.

Enguany l’emoció i l’experiència multisensorial són el nucli central de les conferències, tallers i propostes de la jornada. Amb les propostes d’aquesta IV Jornada de creativitat i tendències volem posar de manifest la necessitat d’establir un lligam essencial entre la creativitat i les experiències multisensorials per tal de generar empatia i activar la seducció, l’afecte i les emocions.

Com a cap de cartell el filòsof francès Gilles Lipovetsky que abordarà la transformació de les indústries de consum amb la masterclass Capitalisme artista i el consum de l’experiència. Abordarà com s'organitza el capitalisme de l’hiperconsum sobre la base de consideracions estètiques relacionades amb la seducció, l'afecte, la sensibilitat o les emocions, i com això es tradueix en la superabundància d'estils, dissenys o imatges.

Com cada any, comptarem també la visió de futur d’una empresa de referència en l'anàlisi dfe les tendències. Amb prop de 20 anys d’experiència en el sector, els britànics WGSN oferiran la seva visió Emotions 2.0. Isabel Mesa, Country Manager de WGSN d'Espanya i Portugal aprofundirà en les estratègies pels propers anys per crear vincles amb els consumidors i oferir-los experiències de consum que apel·lin a les emocions.

També comptarem amb els creatius de l’estudi ESPADAYSANTACRUZ, que compartiran la seva recerca per connectar marques amb públics. Visual storytelling a través de prototips, instal·lacions i experiències que dissenyen i produeixen.

Descobrirem de la mà d’Itziar Pobes, de l’estudi We Question Our Project, les últimes tendències en investigació d’usuari i disseny de serveis, i l’ equip creatiu d’I+D de Mango explicaran com la marca treballa l’Storytelling interactiu, com es generen propostes d’experiència sorprenents, immersives i participatives per als públics.

A la tarda, els tallers proposaran experiències creatives per endinsar-nos en diferents àrees de creació, com la ceràmica, els papers pintats, la gràfica o la costura a través de peces de la col·lecció del Museu del Disseny que serviran d’inspiració.

  • Taller 1. Ceràmica. Tea for two. A càrrec de Yukiko Murata + Isabel Fernández del Moral + info
  • Taller 2. Ceràmica. Crear amb els cinc sentits. Introducció al procés creatiu. A càrrec de Rosa Cortiella + Josep Capsir + info
  • Taller 3. Disseny gràfic. Workshop matèric: Repensant amb materials. A càrrec de Marina Salazar + Isabel Cendoya + info
  • Taller 4. Papers pintats. Raport: un disseny repetit en llarg i ample. A càrrec de Mitos Bermejo + Rossend Casanova + info
  • Taller 5. Moda. Stitching missives. A càrrec d'Annie Michie + Sílvia Ventosa + info
Date: 

Dijous 11 d'abril de 2019

Venue: 

Museu del Disseny de Barcelona
Horari: Matí de 9.00h a 14.00h- Tallers tarda 16.00h a 18.30h

Prices: 

Entrada conferències matí:
Entrada general: 35 €
Entrada reduïda: 24,50 €

Entrada conferències + taller:
Entrada general: 50 €
Entrada reduïda: 35 €

INSCRIURE'M

Ajuntament de Barcelona