Juguem a Barcino

Què tenen en comú els jocs romans amb els nostres?

Una activitat per descobrir la vida a la Barcelona romana a través dels jocs que els infants de fa 2.000 anys practicaven pels carrers  i les cases de la seva ciutat. El joc com a eina d’aprenentatge, tal i com succeïa a l’imperi romà, serà la clau per descobrir els vestigis de Barcino i conèixer la família, l’alimentació i l’habitatge d’aquell temps. La proposta inclou una maleta pedagògica amb materials manipulables pels infants i material de suport per al mestre per tal de fer un treball previ a l’escola.

Objectius:

  • Connectar el passat amb el present a través del joc.
  • Relacionar els diferents jocs amb la vida quotidiana, les normes socials i els espais públics i privats on es desenvolupaven.
  • Conèixer diferents jocs romans com a una eina d’aprenentatge social.

 

Relacions curriculars:

  • Exploració de moviments en relació amb un mateix, els altres, els objectes, i la situació espaciotemporal, tot avançant en les possibilitats expressives del propi cos.
  • Comprensió i valoració progressiva de la necessitat de normes en alguns jocs.
  • Identificació d’alguns canvis en la vida quotidiana i els costums en el pas del temps i situacions properes.

Materials:

  • Material  manipulable  pels nens, específic per preparar a l’escola la visita al museu.
  • Dossier pel mestre/a per preparar la visita al museu.
  • Elements específics de suport pel desenvolupament de la visita taller: jocs romans.

Punts de la visita:

  • Espai específic pel taller de jocs romans.
  • MUHBA Plaça del Rei subsòl (muralla romana, intervallum, bugaderia i factoria de salaó de peix)

Tipologia d’activitat:

visita i taller

Nivells recomanats:

P4 i P5 d’educació infantil i cicle inicial de primària

Lloc:

MUHBA Plaça del Rei

Període històric:

època romana

Durada:

2 hores

Nombre màxim d’alumnes:

30 per torn (dividits en 2 grups de 15 a educació infantil)

Preu:

89 euros per grup (màxim: 20 alumnes). A partir de 20 alumnes,  4’45 euros per alumne/a.