Esteu aquí

El 010, gratuït des de l’1 d’abril

dilluns, abril 10, 2017 - 09:14

Les queixes i suggeriments caldrà fer-los al Telèfon del Civisme, el 900 226 226

A partir del dissabte 1 d’abril, el telèfon 010 d’informació, atenció i gestió ciutadana de l’Ajuntament de Barcelona, serà gratuït. Des de fora de l’àrea metropolitana, s’accedirà al servei trucant al telèfon 931 537 010, de tarifa ordinària. Aquest telèfon substitueix el 807 117 700, que deixarà d’estar operatiu, tot i que durant uns mesos s’escoltarà una locució que informarà els ciutadans del nou número de telèfon.

A banda de donar informació i fer un centenar de tràmits, des de l’1 d’abril el 010 també permetrà dur-hi a terme gestions tributàries, és a dir, pagaments i domiciliacions de rebuts. Les queixes i suggeriments, en canvi, caldrà vehicular-les a través del telèfon gratuït del Civisme, el 900 226 226.

La gratuïtat del 010 ha estat una de les iniciatives ciutadanes que han tingut més suport a través de la plataforma Decidim Barcelona, durant el procés participatiu per elaborar el Pla Municipal. Fins ara, trucar al 010 des de Barcelona tenia un preu de 0,373 de l’establiment de la trucada, i de 0,089 euros per minut. L’any 2015, el cost estimat pels ciutadans va ser d’1.252.000 euros dels quals, l’Ajuntament de Barcelona va percebre 425.000 euros. Amb el canvi de modalitat, el Consistori deixarà de percebre aquests ingressos i haurà d’abonar 200.000 euros l’any, aproximadament, pel cost del servei.

Barcelona es converteix, així, en la primera ciutat de Catalunya en aplicar la tarifa cost zero d’aquest servei. La mesura forma part del compromís del govern municipal de garantir el dret dels ciutadans i ciutadanes de Barcelona de ser informat sobre allò que depèn de l’administració sense que hagi de pagar un cost. També vol agilitzar els tràmits i el temps que els ciutadans dediquen als mateixos, incrementar la tramitació per via telefònica per reduir-la a les Oficines d’Atenció Ciutadana i donar resposta als ciutadans de col·lectius més vulnerables que no tenen facilitat alhora de fer gestions a través del web.

El servei d’atenció telefònica del 010 va néixer a Barcelona ara fa 30 anys i s’ha estès per altres ciutats de Catalunya i de l’Estat espanyol. El 010 atén a la ciutat de Barcelona més de 600.000 trucades anuals.