Esteu aquí

Els nous busos D40 i V29 arriben a Nou Barris el 13 de novembre

dijous, octubre 26, 2017 - 13:50

Implicaran la supressió de les línies 32 i 26, i la modificació del recorregut de l’H6 i el 27

Dues noves línies d’altes prestacions s’incorporaran a Nou Barris a partir del 13 de novembre. Es tracta de la D40 i la V29.

La D40

La D40 connectarà la Via Favència amb la plaça Espanya, en una longitud de gairebé 22 km. Tindrà una freqüència de pas de set minuts entre les 7 i les 21 h dels dies feiners.

L’entrada en funcionament de la D40 implica la substitució de la línia 32. La D40 fa un recorregut molt similar al d’aquesta línia, excepte en dos punts:

  • No entra al barri de Les Roquetes, arriba fins a la ronda de la Guineueta Vella. El recorregut entre Guineueta Vella i Virrei Amat el farà la V29.
  • En sentit plaça Espanya, en comptes de baixar pel carrer Balmes fins a la Diagonal, fa el recorregut per Travessera de Gràcia fins a Francesc Macià.

La D40 també modifica dos recorreguts:

  • Línia 27. Ara acabarà el recorregut a l’estació de Sants. El tram fins a la plaça Espanya el cobrirà, precisament, la D40, que pujarà i baixarà pel carrer de Tarragona.
  • Línia H6. El recorregut queda alterat a la travessera de Dalt, des d’on circularà per la Ronda Guinardó i no per Mare de Deu de Montserrat. Continuarà fins a Virrei Amat i baixarà pel carrer Escòcia fins a l’avinguda Meridiana,  on hi ha la terminal actualment.

La V29

La V29, de la seva banda, enllaçarà Les Roquetes amb el Fòrum. Recorrerà 17,6 km i tindrà una freqüència de pas de 8 minuts entre les 7 i les 21 h dels dies feiners, i donarà lloc a la supressió del bus número 26.

Campanya de comunicació

Per donar la màxima informació a la ciutadania sobre aquesta fase de la Nova Xarxa, l’Ajuntament de Barcelona i TMB duran a terme una campanya de comunicació per oferir els detalls del desplegament i tots els canvis que hi porten associats.

Entre altres vies, es reforçarà la informació amb fulletons de les noves línies a les parades d’autobús i intercanviadors, i també mitjançant els propis canals de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB): telèfon d’atenció al client, web TMB, TMB app, TransMet, MouTV, TransMet i amb les alertes dels serveis de JoTMBé.

A més, del 2 al 25 de novembre, un nombrós grup d’informadors es desplegarà per les parades, els autobusos i als intercanviadors de dilluns a diumenge per distribuir els fulletons i oferir les dades que els usuaris precisin.

Enguany, com a novetat i en les mateixes dates, també hi haurà un grup d’informadors que s’ubicaran en equipaments clau dels barris com hospitals, CAP’s i casals de la gent gran de les zones d’influència de les noves línies, les convertides en nova xarxa o les modificades, així com en zones territorials on s’ha detectat un important canvi de mobilitat en superfície. En el cas dels casals de gent gran, aquest informadors realitzaran sessions concertades abans i després de la implantació per tal de resoldre dubtes als usuaris i usuàries.

Finalment, a OAC’s i seus de districte, s’oferiran també plànols de cadascun dels districtes on es plasma com quedarà la mobilitat en superfície en cadascun d’ells.

Sessions de participació

Des de finals de 2016 i durant el primer trimestre del 2017 s’han dut a terme 19 sessions d’Informació i debat centrades en el disseny de la xarxa, obertes a la ciutadania amb més de 1.750 participants d’on van sorgir 384 propostes i 125 corresponents a la plataforma decidim.barcelona

Durant els mesos de setembre i octubre de 2017, s’han portat a terme 10 sessions d’informació i debat de caràcter complementari per explicar la implantació dels nous carrils bus i bici, amb les actuacions a l’espai públic vinculades al nou projecte de Nova Xarxa de Bus.

Finalització de la nova xarxa de bus

L’Ajuntament i TMB acabaran de desplegar la nova xarxa de bus a partir de la primavera i la tardor de 2018. Un cop finalitzat aquest procés, la ciutat passarà a comptar amb un total de 98 línies:

  • 28 línies de NXB: 8 horitzontals, 17 verticals i 3 diagonals
  • 43 línies convencionals o complementàries
  • 27 línies de proximitat i bus del barri

Es culminarà així la remodelació total i global del transport públic de Barcelona més important dels últims anys.