Per contraure un matrimoni civil, l’autoritat competent a l’Ajuntament de Barcelona és l’alcalde o alcaldessa, que, al mateix temps, delega aquesta funció en els regidors i les regidores.

La cerimònia té lloc a la seu del Districte, plaça Major de Nou Barris, 1, a la Sala de Plens, que té un aforament per a 99 persones i que està adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. El temps aproximat de la cerimònia és de quinze a trenta minuts.

Quins dies es fan els casaments?

Els casaments es fan dos dies al mes, els divendres, de les 18.00 a les 20.00 h, i els dissabtes, de les 12 .00 a les 14.00 h, excepte al mes d'agost, que no se'n fan.

Hi ha una previsió de dates que podeu mirar en aquest calendari només a l'efecte de consulta.

En primer lloc, cal iniciar l’expedient de matrimoni civil. Aquest document s’expedeix únicament al Registre Civil de la ciutat on està empadronat un o els dos membres de la parella.

En segon lloc, heu de sol·licitar la data de celebració del casament civil. Us recomanem que contacteu telefònicament amb el Districte a fi de trobar la millor data i rebre informació completa sobre el procediment trucant al telèfon 932 916 816.

També podeu fer el tràmit per internet o presencialment, amb cita prèvia, a les oficines d'atenció ciutadana. En breu rebreu la resposta de la disponibilitat, segons el calendari de reserves del Districte. Per fer la reserva és imprescindible presentar tota la documentació sol·licitada.

Un cop fet el tràmit, ens posarem en contacte amb vosaltres per concretar dia i hora per a una reunió o entrevista per telèfon o correu electrònic, i us facilitarem més informació de l’organització de la cerimònia.

La sala està dotada amb equips de megafonia i de reproducció de música de lliure ús per part de la parella contraent (sense cost). El Districte disposa de diferents peces musicals preestablertes. En cas que els contraents vulguin alguna música concreta, hauran de fer-la arribar en format MP3 en un llapis USB la setmana abans del dia del casament.

La Sala de Plens del Districte de Nou Barris és una sala noble remodelada l’any 2007 i situada a la primera planta del Districte. Disposa d’accés directe des del carrer a través d’un vestíbul amb elements arquitectònics i artístics moderns i d’una escala bifurcada que antigament constituïa l’accés principal a les dependències de l’Institut Mental de la Santa Creu i de Sant Pau.

El Districte no disposa de servei de fotografia o vídeo. Si els contraents volen aquest servei, hauran de gestionar-lo i assumir-ne el cost. El Districte no disposa de servei de fotografia o vídeo.

Si els contraents volen aquest servei, hauran de gestionar-lo i assumir-ne el cost.

La sala estarà degudament adornada amb flors. Se’n fa responsable el mateix Districte.

Tanmateix els contraents poden sol·licitar, a càrrec seu, una decoració floral concreta. Els contraents són, aleshores, responsables de la col·locació i retirada de la decoració floral, de manera que no condicioni la celebració dels altres casaments que s’han de celebrar el mateix dia.

Durant la cerimònia, només està permès l'estacionament del cotxe dels nuvis a la porta de la seu del Districte. Per a la resta de convidats, recomanem que us informeu sobre els aparcaments i el transport públic existent a la zona.