Qui som?

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei gratuït de la Direcció de serveis d'economia cooperativa, social, solidaria i consum de l’Ajuntament de Barcelona que té com a objectiu ajudar els ciutadans i ciutadanes de la ciutat de Barcelona, ja siguin consumidors, comerciants o usuaris, a conèixer els seus drets i deures en temes de consum. 

La tasca del personal de l’OMIC, que al llarg de l’any atén més de 40.000 consultes, s’emmarca en el projecte global de construcció d’una ciutat centrada en l’atenció a les persones i la qualitat de vida, fomentant la mediació i l’arbitratge com a mitjà de resolució de conflictes.

 

Quins serveis oferim?

  • Informació i assessorament sobre temes de consum de manera presencial, telefònica i telemàtica.
  • Tramitació de queixes i reclamacions dels consumidors residents a Barcelona o referents a establiments ubicats a Barcelona.
  • Conciliació entre les parts, mitjançant mediació, en cas de conflicte de consum.
  • Campanyes i accions formatives sobre consum a diversos col·lectius.
  • Recopilació, actualització i publicitació de documentació legislativa en matèria de consum.
  • Col·laboració amb els serveis d’atenció al client d’empreses en prevenció de problemàtiques que puguin sorgir. 
  • Lliurament de fulls de reclamació als comerços i informació sobre els seus drets i obligacions envers els consumidors i usuaris.
Logotip Omic
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor és un servei gratuït que ofereix l'Ajuntament de Barcelona.
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor ajuda a defensar els drets dels consumidors.
Imatge dels tríptics informatius sobre els serveis de l'OMIC
Qué és la OMIC? L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de l'Ajuntament de Barcelona per ajudar els consumidors i usuaris a defensar els seus drets.