L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

Què és el consum?

Segons el Codi de consum de Catalunya (Llei 22/2010, de 20 de juliol, de Codi de Consum de Catalunya) parlem de consum quan es donen totes aquestes condicions:

  • Entre ambdues parts hi ha una relació de consum (comercialització de béns i/o prestació de serveis), en qualsevol de les etapes següents:
    1. Informació
    2. Oferta
    3. Promoció
    4. Publicitat
    5. Comercialització
    6. Utilització
    7. Venda de béns o subministrament de serveis
    8. Obligacions posteriors
  • La persona reclamant és una persona física (particular), una associació sense ànim de lucre o una comunitat de propietaris.
  • La persona reclamant actua en un àmbit aliè a cap activitat empresarial o professional.
  • La part reclamada no és una persona física (excepte persones treballadores autònomes).

Són temes de consum

  • Subministraments (aigua, gas i llum)
  • Telefonia i accés a l’internet
  • Serveis turístics
  • Restauració
  • Transports
  • Prestadors de serveis a la llar
  • Assegurances
  • Serveis financers
  • Compra o reparació de productes

NO són temes de consum

  • Conflictes laborals
  • Drets civils
  • Temes de convivència en les comunitats de propietaris
  • Relacions amb l’Administració pública
  • Quan un tema de consum estigui sotmès a la via judicial i/o pugui esdevenir una qüestió penal, no es podrà tractar des de l’OMIC, ja que el Codi de consum de Catalunya no atorga competències en aquests supòsits