Trias: ?l´avaria del Poblenou és una incidència greu i no estarem contents fins que es resolgui tot? : Servei de Premsa

Trias: ?l´avaria del Poblenou és una incidència greu i no estarem contents fins que es resolgui tot?

14/02/2012



Temps estimat de lectura: 2 minuts

L´alcalde, Xavier Trias, ha qualificat la incidència amb el subministrament de gas al Poblenou de ?molt greu? i ha dit que ?no estarem contents fins que no estigui tot resolt?. Trias ha dit que la prioritat ara és ?donar atenció a la gent i resposta?. L´alcalde ha avançat que la companyia estima un termini de 48 hores per restablir el servei a la majoria d´abonats afectats a hores d´ara, ?tot i que fins que no ho vegi no m´ho creuré?, ha dit . L´alcalde ha explicat que ?davant d´avaries així les hipòtesis o culpes d´entrada m´importa poc, el que m´importa més que es donin els serveis i es solucioni la situació?.

La companyia de subministrament de gas treballa a la zona del Poblenou per poder restablir el servei a la majoria dels abonats en un màxim de 48 hores, i ha informat que ara mateix ha restablert el gas a 1.350 dels seus clients a la zona. 3.150 abonats resten encara sense servei.
L´empresa ha habilitat un equip d´informadors que treballen des de diumenge al Centre Cívic de Can Felipa (c. Pallars 277) per atendre les demandes dels ciutadans afectats, i que ja ha atès 535 persones. També ha activat un telèfon específic per informar els afectats, el 902 330003.

Tots els centres escolars de la zona compten ja amb el subministrament de gas, i també la residència d´avis Pere Relats, que pren subministrament d´una unitat mòbil específica.

L´Ajuntament de Barcelona va activar un dispositiu específic de serveis socials que ha atès des de diumenge i fins a avui al matí 59 persones que s´han adreçat al Centre Cívic Can Felipa o bé han trucat al telèfon d´emergències socials. D´aquestes, 47 persones es van atendre durant el diumenge i 12 durant el dilluns.

A partir d´avui l´atenció es farà únicament a través del telèfon d´emergències socials, el 900 70 30 30.

Durant els dos dies, els serveis municipals han lliurat 16 calefactors a persones vulnerables, com gent amb malalties o incapacitat, gent gran o amb problemes de mobilitat, i han incrementat la vigilància als usuaris de teleassistència de la zona, amb més de 300 trucades realitzades.

Durant tot el dilluns, 149 persones van demanar usar les dutxes del poliesportiu de Can Felipa, habilitat en horari de 6h a 9h, i també en les franges horàries que es van obrir ahir a migdia i el vespre, de 14h a 16h, i de 21h a 22:30h. El poliesportiu també ha registrat un 25% més de visites de socis.
També estan habilitats per a aquest ús entre els veïns de la zona mentre duri l´avaria els poliesportius de Mar Bella i Nova Icària, on no s´ha registrat cap demanda específica d´ús de les dutxes.

El dispositiu per atendre els ciutadans afectats per la incidència al subministrament de gas a la zona del Poblenou es va activar el passat diumenge, quan es va donar la xifra màxima d´afectats sense gas, uns 4.500 abonats, que s´estima que poden ser unes 15.000 persones.
Des de diumenge, la companyia del gas porta 93.000 litres d´aigua extrets per solucionar l´avaria.

L´Ajuntament manté obert expedient informatiu per recavar el màxim d´informació i determinar totes les responsabilitats que s´escaiguin per aquest incident.





Paraules clau