L’alcalde Trias destaca el Barcelona Growth Centre com una “referència clara per explicar al món” l’estratègia econòmica de la ciutat : Servei de Premsa

L’alcalde Trias destaca el Barcelona Growth Centre com una “referència clara per explicar al món” l’estratègia econòmica de la ciutat

06/03/2014



Temps estimat de lectura: 5 minuts

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha presidit aquest dijous, en el marc de la trobada de la Taula Barcelona Growth, la presentació del Barcelona Growth Centre, el gran centre de recursos i serveis per a l’impuls empresarial que, des del cor del 22@, esdevindrà la icona del creixement econòmic, la creació d’ocupació i l’atracció de talent i inversions de la ciutat.

Es tracta del símbol de l’estratègia municipal de desenvolupament econòmic Barcelona Growth, i acollirà les cinc mesures més rellevants d’aquesta plataforma per tal de posar en relleu tots aquells actius de què disposa la capital catalana per posicionar-se com una ciutat de negocis, creativa, innovadora i emprenedora a escala internacional.

L’alcalde ha destacat el Barcelona Growth Centre com una “mesura especial” que implica l’esforç i la feina de totes les àrees de l’equip de govern municipal, i ha ressaltat: “No consisteix només en un centre, sinó que és una referència clara d’on volem anar, què volem fer i cap a on volem portar la nostra ciutat”.

L’impuls d’aquest edifici, ha dit l’alcalde, s’alinea amb la “primera prioritat” que s’ha marcat el govern municipal, que és la “lluita contra l’atur i la creació de llocs de treball”. “Si no som capaços de crear activitat econòmica no es creen llocs de treball, i això vol dir actuar i demostrar que Barcelona està capacitada per ser punta de llança per sortir de la crisi econòmica”, ha explicat Trias.

El centre també reflecteix l’aposta que fa Barcelona per ser una capital de cultura, coneixement, creativitat, innovació i benestar, com ha afirmat l’alcalde, i visualitza l’impuls que dóna la ciutat al sector de les noves tecnologies i els mòbils. Aquestes actuacions van encaminades a crear les condicions adequades per “superar una situació econòmica i social complexa”, ha remarcat Trias, i ha subratllat que, per aconseguir-ho, cal també mantenir l’aposta pel tercer sector i per atendre i donar resposta a les necessitats de les persones.

Per la seva banda, la tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha explicat que “la visualització del creixement econòmic de la ciutat passa per aquest edifici sostenible i modern”, en referència al Barcelona Growth Centre, que ha qualificat com una “plataforma d’excel·lència basada en la col·laboració públic-privada”.

“Volem crear junts entorns de confiança i credibilitat per fer de Barcelona la icona i bandera del creixement econòmic, i que tota la aquesta fortalesa reverteixi en la qualitat de vida de les persones”, ha afegit.

 

Seu de projectes estratègics

El Barcelona Growth Centre representa el nou impuls que l’Ajuntament dóna a l’edifici Media-TIC, ja superats els dos primers anys de feina de la Taula Barcelona Growth. Durant aquest temps, l’administració i els agents privats que en formen part han tirat endavant el pla d’acció dissenyat conjuntament, que integra 30 mesures per a la reactivació i el creixement econòmic de la ciutat, moltes de les quals són ja una realitat o estan en procés d’execució.

12969051125_321e01e153_z
D’aquestes mesures se n’ha escollit les cinc més rellevants, que es posaran en funcionament al Barcelona Growth Centre per tal de convertir l’espai en el punt de referència per a les petites i mitjanes empreses, les de nova creació i les grans companyies.

 

El Barcelona Growth Centre, planta per planta

De disseny exclusiu i eficient energèticament, aquest centre aglutina tecnologia, emprenedoria, competitivitat, recerca, innovació i formació a través de les entitats, institucions i serveis que s’instal·laran en les vuit plantes de què disposa l’edifici. S’organitzaran de la següent manera:

– Planta 0: Oficina d’Atenció a l’Empresa (OAE). Impulsada per l’Ajuntament de Barcelona –a través de Barcelona Activa– amb la col·laboració de la Cambra de Comerç, l’OAE té per missió impulsar i facilitar l’activitat econòmica a la ciutat i fomentar la competitivitat de les empreses. Aquest projecte vol fer de Barcelona un lloc fàcil per fer negocis; un punt de contacte directe, específic i diferenciat per a l’activitat econòmica de la ciutat on es concentrarà un conjunt de serveis de valor afegit per a les empreses. L’OAE disposarà d’una zona adequada per atendre les empreses i realitzar els serveis d’assessorament i tràmits empresarials, i una altra zona, el Centre de Recursos de Dades (Showroom & Data Resource Centre), específicament destinada a explicar la ciutat de Barcelona en clau econòmica, a disposició de les empreses locals i delegacions internacionals.

– Planta 1: Cibernàrium / Auditori Empresarial. El Cibernàrium és el referent a la ciutat en capacitació tecnològica per a professionals i empreses, on es realitzen activitats de formació en Internet i noves tecnologies. Com a complement, a la planta 1 hi ha un auditori equipat amb les últimes tecnologies que permet reunir fins a dues-centes persones en un espai flexible per acollir actes de divulgació tecnològica i esdeveniments propis o d’altres entitats.

– Planta 2: Mobile Startup Barcelona. L’aposta de Barcelona per l’emprenedoria del sector Mobile. Una incubadora internacional per a un mínim de disset start-ups innovadores de l’àmbit de les tecnologies mòbils que posicionarà la nostra ciutat com a referent internacional en el sector.

– Planta 3: Fundació Mobile World Capital (FMWC). La FMWC treballa per consolidar Barcelona com a capital mundial del mòbil i per generar un llegat industrial que romangui a la ciutat, més enllà del congrés anual. En aquesta planta, també s’hi ubicarà el personal de la GSMA a Barcelona, dos departaments de mobilitat de companyies de referència i un espai d’aterratge per a empreses internacionals del sector mobile.

– Planta 4: Corporate Startup Barcelona. La primera incubadora corporativa, Corporate Startup Barcelona, vol accelerar el creixement i la innovació empresarial i, per fer-ho, posa al servei dels emprenedors la tecnologia i tot l’assessorament necessari per a la creació d’empreses emergents o start-ups adreçades a la solució de nous reptes tecnològics industrials i socials.

– Planta 5: Agència Marca Barcelona / BDigital / CTecno. L’Agència Marca Barcelona, formada per les institucions públiques i privades implicades en la projecció internacional de la ciutat, coordinarà l’estratègia de posicionament econòmic i empresarial de la marca Barcelona. L’Agència conviurà a la mateixa planta amb BDigital —centre especialitzat en l’aplicació de les TIC en àmbits estratègics com la salut, la seguretat, la mobilitat, l’energia, l’alimentació i el medi ambient— i CTecno —entitat que vetlla pel foment del creixement de l’activitat econòmica al voltant de la tecnologia.

– Plantes 6, 7 i 8: Universitat Oberta de Catalunya. A les tres plantes superiors de l’edifici, la UOC ha instal·lat dos centres de recerca i d’altres serveis relacionats amb aquesta activitat. L’Internet Interdisciplinary Institute (IN3) enfoca la seva recerca cap a la societat en xarxa i l’economia del coneixement, mentre que l’eLearn Center (eLC) se centra en la recerca, la innovació i la formació en aprenentatge virtual.

 

Balanç de les 30 mesures

La reunió de la Taula Barcelona Growth d’aquest dijous ha servit també per valorar l’assoliment de les 30 mesures impulsades conjuntament per l’administració i el sector privat en aquests dos anys per tal de dinamitzar l’economia de la ciutat.

Ara, un cop moltes de les iniciatives es troben en un grau avançat d’execució, l’àrea econòmica de l’Ajuntament treballa per potenciar aquestes propostes per tal que ajudin a convertir Barcelona en un entorn idoni per al desenvolupament econòmic i empresarial. I, alhora, el full de ruta d’ara endavant contempla idear i posar a la pràctica nous projectes estratègics per la ciutat que contribueixin a fer realitat aquest objectiu.

L’alcalde Trias ha conclòs: “Hem començat un procés en el qual hem de seguir treballant en col·laboració amb el sector privat. Això ens ha de permetre tirar endavant nous plantejaments i resultats que demostrin que estem avançant en el camí de la creació de llocs de treball i en la generació d’un bon futur per la ciutat”.





Paraules clau

Barcelona Growth Centre/ creixement/ creixement econòmic/ ocupació/